Yonatan Sindel/Flash90

בנט בורח מאחריות: "האומיקרון הוא לא תופעה ייחודית לישראל"

בנט ניסה להסביר את הכישלון שלו בטיפול במגפה והאשים כמובן את הנגיף החדש. למרות שהביקורת הציבורית מתמקדת בעיקר בהפקרת בריאותם של אזרחי ישראל, בנט ממשיך להציג את הכלכלה כגורם החשוב במאבק בנגיף

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ניסה להתמודד עם הביקורת הקשה שמוטחת על מדיניותו בעניין הקורונה או יותר נכון חוסר המדיניות. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בנט: "אני מבין את התסכול וקשוב אליו. גם לי יש ילדים במערכת החינוך, וגם אנחנו מנסים לתמרן במצב המורכב הזה".

בנט ניסה להסביר את הכישלון שלו בטיפול במגפה והאשים כמובן את הנגיף החדש: "אני רוצה להסביר לכם כמה דברים, שיתנו לכם הבנה טובה יותר על המתרחש. ראשית, האומיקרון לא דומה לאלפא ולא דומה לדלתא. הוא מדבק בהיקפים שלא הכרנו. בארצות הברית נדבקים כמיליון איש ביום".

לדברי בנט: "מידע שהוצג בישיבת הממשלה מצביע על כך שאצלנו, בישראל, ידבקו בסך הכל בין 2-4 מיליון אזרחים בגל הנוכחי. זוהי סופה שעוברת על כל העולם, כולל מדינות שנקטו בסגר כללי".

למרות שהביקורת הציבורית מתמקדת בעיקר בהפקרת בריאותם של אזרחי ישראל, בנט ממשיך להציג את הכלכלה כגורם החשוב במאבק בנגיף: "גם בתוך הסופה, המטרה שלנו נשארה אותה מטרה – לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר, ולהגן על הפגיעים ביותר – המבוגרים, החולים, כל מי שנמצא בסיכון גדול לפתח מחלה קשה ולהגיע לאשפוז בבית החולים".

"זה לא קל, אבל נערכנו ככל הניתן בזמן שקנינו, ואלה הפעולות שעשינו עד כה: דאגנו למלאי תרופות, של פייזר ושל מרק, שיתנו מענה לאלה שבסיכון גדול להגיע למצב קשה; אנחנו מגנים על בתי האבות, על הפגיעים ביותר, כמשימה עליונה. רק היום העברנו אליהם מיליון וחצי בדיקות אנטיגן; הכנו את בתי החולים לאשפוזים נרחבים; הנגשנו חיסונים לילדים מגיל 5 ומעלה; אנחנו מאפשרים למבוגרים ולאנשים בקבוצות סיכון לקבל חיסון רביעי, לראשונה בעולם, כפי שהיינו ראשונים עם הבוסטרים".

לדבריו, "ההיענות עצומה – כמעט רבע מיליון כבר קיבלו בוסטר שני, בדיוק אלה שהכי זקוקים לעוד שכבת הגנה. כשעומדים בתור קשה לראות את ההצלחות וצעדי ההערכות שעשינו, צעדים חשובים ביותר שיצילו חיים. אני מבין את התסכול, אבל מבקש מכם להיות מודעים גם לזה".

לגבי הבדיקות אמר בנט: "בהיקפים כאלה של נדבקים ושל בדיקות, הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR. אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים – האדם עלול להדביק את סביבתו. לכן, אנחנו מאפשרים בדיקת אנטיגן מוסדית או ביתית". הוא הוסיף: "היום התחלנו לחלק בדיקות במערכת החינוך 3 בדיקות בחינם לכל ילד ולצוותי ההוראה. אנו יכולים לעשות זאת כי היו לנו מספיק בדיקות במלאי, שכן נערכנו מבעוד מועד".

למרות המדיניות המנותקת שבנט מוביל בבדיקות, הוא המשיך לטעון כי "אני קשוב למצוקה, לתורים ולמחיר הגבוה של הבדיקות. בישראל, לשמחתנו, יש הרבה ילדים לכל משפחה, אבל כמובן שכתוצאה מכך העלות המצטברת גבוהה. בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה הזאת".

לסיום כתב: "אני מבין את הבלבול, את התסכול, ואת השיבוש בשגרת החיים. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט -בלי טיפת מזל

תָּא חֲזֵי, זַכָּאֵי קְשׁוֹט דְּקַיְּימִין בְּעָלְמָא וּמְתַקְּנִין תִּיקּוּנִין עִלָּאִין בְּכָל יוֹמָא קַמֵּי מָארַיְיהוּ, אלא בוא וראה, צדיקי האמת שנמצאים בעולם, ומתקנים תיקונים עליונים בכל יום לפני אדונם, בְּיוֹמָא דְּמִסְתַּלְקָן מֵעָלְמָא כְּדֵין כֻּלְהוֹ תִּיקּוּנִין דִּלְהוֹן מִתְתַּקְּפָן כַּחֲדָא. ביום שהם מסתלקים מהעולם, אז כל התיקונים שלהם שעשו בעת היותם חיים בגוף – מתחזקים כאחד. וּבְהַהוּא יוֹמָא אִתְמְסַר לְהוּ חֵילָא מַאי דְּלָא הֲוָה לְהוּ עַד הַהוּא זִמְנָא. ובאותו היום ניתן להם כח, מה שלא היה להם עד אותו הזמן. וסוד הדבר, וְרָזָא דְּמִלָּה "וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ" (קהלת ז, א). דְּהָא כְּדֵין כֻּלְהוֹ תִּיקּוּנִין דִּלְהוֹן מִתְיָשְּׁבָן בְּאַתְרַיְיהוּ, מְנַהֲרָן וּמִתְתַּקְּפָן כִּדְקָא חֲזֵי. שהרי אז, כל התיקונים שלהם מתיישבים במקומם, מאירים ומתחזקים כמו שראוי.  אִלֵּין בְּזִמְנָא דְּחָמַאן קִטְרוּגָא דְּסִטְרָא אַחֲרָא וְתוּקְפָּא דִּילַהּ, מִיָּד קָיְימִין בְּחֵילַיְיהוּ. ובזמן שהם רואים את קטרוג הסטרא אחרא וחוזקם, מיד קמים בכוחם כנגדה. מַאי חֵילָא? אֶלָּא דָּא חֵילָא דְּאִתְּמָר, מהו כוחם? אלא זה הכח שנאמר לעיל. דְּהָא זְכוּתָא דִּלְהוֹן אַתְקִיף לְהוּ חֵילָא, וּבְהַאי מִתְתַּקְּפִין. והזכות שלהם – שהיא זכות התורה, מעשיהם, מידותיהם ותיקוניהם, מחזקת לאותו הכח, ובזה מתחזקים כנגד הסטרא אחרא, לְקִבְלַיְיהוּ נָפְקִין לְעֵילָא כַּמָּה נְהוֹרִין קַדִּישִׁין, כֻּלְהוֹ אֶשָּׁא מְלַהֲטָא מִסְּטַר גְּבוּרָה, לְאַכְפְּיָא לְאִינּוּן סִטְרִין בִּישִׁין.  וכנגדם, יוצאים למעלה כמה אורות קדושים, כולם אש לוהטת מצד הגבורה, לכפות את אלא הצדדים הרעים. וְאִי תֵּימָא מָאן אִינוּן? ואם תשאל, מי הם? אֶלָּא צַדִּיקַיָּא אִלֵּין דְּכָל יוּמֵיהוֹן אִשְׁתַּדְּלוּ לְאַתְקָנָא תִּיקּוּנִין בְּגִין כְּלָלָא דְּכָל יִשְׂרָאֵל, אלא, אלה הם הצדיקים שבכל ימיהם השתדלו לתקן תיקונים, עבור כלל ישראל, וּלְאַזְמָנָא לִשְׁכִינְתָּא חֵילָא וְתוּקְפָּא בְּכָל דַּרְגָה, ולתת לשכינה כח וחוזק בכל דרגה. אִלֵּין אִינוּן דְּכַמָּה דְּעָבְדוּ בְּחַיֵּיהוֹן הָכִי עָבְדִין בָּתַר דִּאִסְתַּלְקוּ מֵהַאי עָלְמָא וְיַתִּיר נָמֵי. אלו הם, שכמו שעבדו בחייהם עבור השכינה, כך עובדים ופועלים אחרי שהסתלקו מהעולם, וגם כן יותר. וְכֹלָּא בְּחֵילָא דְּאִינוּן תִּיקּוּנִין קַדְמָאִין דְּעָבְדוּ בְּקַדְמִיתָא, דְּהָא לְבָתַר דָּא לֵית זָכוּ וְלָא חוֹבָה. והכל בכח אלה התיקונים הראשונים שנעשו התחילה, שהרי לאחרי שנסתלקו מהעולם אין זכות ואין חובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו