Yonatan Sindel/Flash90     

למרות הנזק הכספי העצום לבעלי העסקים – ליברמן לועג: "לא תהיה חלוקת מתנות"

גל האומיקרון מביא נזק כספי עצום לבעלי העסקים, אך שר האוצר בחר לתקוף את אנשי העסקים שהתלוננו על הפסדים: "ראיתי גם את הדיבידנדים שהם משכו" • לבינתיים באוצר מבהירים שלא יהיו פיצויים לעסקים

על רקע ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון וטענות בעלי העסקים על פגיעה קשה בהכנסותיהם, שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר הערב (ראשון) בתדרוך לתקשורת: "לא תהיה פה חלוקת מתנות".

ליברמן התייחס לטענות בעלי העסקים על פגיעה קשה בהכנסותיהם, כפי שנראה במרחב הציבורי, אך לטענת שר האוצר מדובר בשקרים. "ראיתי את אנשי העסקים מדברים על הפסדים. ראיתי את הדיבידנדים שהם משכו. אני מאחל לכולם אותו מצב ב-2022. כל עסק שייפגע צריך לעזור לו. כל העסקים במצב מצוין ואני שמח על כך. כל החנויות והמסעדות היו מלאים במודיעין. נכון להיום משיחות עם אנשי עסקים הבעיה היא במחסור בידיים עובדות".

ליברמן אמר שענפי התעופה והתיירות קיבלו סיוע והוסיף כי "נשמור על המשק במצב טוב. המצב הוא טוב. אחרי תשעה ימים להיכנס למצב של פאניקה זה מוגזם". בינתיים, משרד האוצר ממשיך לעמוד בסירובו לפצות את העסקים ואף לא מתכוון לקיים דיונים על פיצוי כלשהו בימים הקרובים. "הכל פתוח. אין כעת אפילו תו ירוק ואין שום הגבלות חדשות במשק. ההיפך, הכל נפתח", אמר היום גורם בכיר במשרד האוצר בשיחה עם 'ווינט'.

שר האוצר הסביר את עמדתו: "מכיוון שאין סגר אין גם מענק לכל אזרח. לכל עסק שייפגע – צריך לעזור. בסופו של דבר רוב העסקים במצב מצוין ואני שמח על כך". לדבריו, "תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הנסיבות, אך לא תהיה חלוקת מתנות לכל עבר. לא יהיה שוחד אלקטורלי. תפקידי לשמור על הקופה הציבורית ועל המשק במצב טוב".

ליברמן אמר כי לדעתו, בניגוד לעמדת הממשלה, "התו הירוק לא עוזר לשום דבר" ואפשר להסתפק בתו הסגול. לדבריו, גם "אין צורך בשבוע בידוד, אפשר להסתפק ב-5 ימים". בהמשך הוא שיבח את תפקודו של שר הבריאות ניצן הורוביץ: "מתפקד בצורה יוצאת מן הכלל. להיות במרכז כל ההמולה – אני יודע כמה זה לא פשוט להתמודד עם כל הלחצים והביקורת".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המאפיונר הזה יודע רק לקחת אבל לא לתת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו