אימה מתמשכת: חמוש מוסלמי מחזיק בבני ערובה במרכז יהודי בטקסס

גבר מתבצר עם בני ערובה במרכז יהודי בעיר קוליוויל בטקסס. לפי דיווחים, התוקף, שמוצאו פקיסטני, דורש את שחרורה של אחותו, טרוריסטית מוכרת בארה"ב. לפיד: "עוקבים מקרוב על מצב בני הערובה ונמצאים בקשר הדוק עם רשויות החוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גבר חמוש ממוצא מוסלמי פרץ למרכז יהודי בעיר קוליוויל, פרבר של העיר דאלאס, שבמדינת טקסס ומחזיק במקום כמה בני ערובה. כוחות גדולים של משטרה נשלחו לאזור.

נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים או על המניע של אותו אדם, אך לפי חלק מהדיווחים, הוא דורש את שחרורו של אחותו הכלואה בטקסס על עבירות טרור. המשטרה בעיר מסרה כי היא מנהלת משא ומתן עם החשוד ולא ברור כמה אנשים נמצאים במקום.

גורם אמריקאי שהגיע לזירה אמר לרשת ABC שהגבר טוען שיש ברשותו חומרי נפץ. לדבריו הוא חטף את מנהיג הקהילה ושלושה אנשים נוספים. כרגע לא ידוע על נפגעים. לפי הדיווחים החוטף נכנס למקום בשבת, בסביבות 11:30 (שעון מקומי). בשידור מתוך הבניין הוא נשמע מדבר בטלפון עם נציגי המשטרה ומאיים עליהם שלא ייכנסו למקום. בתיעוד הוא מנהל מו"מ לשחרור החטופים ודורש לשחרר את אחותו מהכלא.

תחילת האירוע הועבר בשידור ישיר בקשת, השידור כלל רק סאונד ולפי דיווחים אדם, ככל הנראה החמוש, נשמע כשהוא אמר "ביום הזה אני הולך למות" ואיים להרוג כל שוטר שייכנס למקום. בנוסף, הוא נשמע מנהל משא ומתן עם המשטרה ומזכיר את היותו מוסלמי, וגם את העובדה שהוא לא רוצה לפגוע באף אחד.

לא ידוע על נפגעים בשלב זה ולא נתקבלו דיווחים על קולות ירי מבניין בית הכנסת. מהמשטרה המקומית נמסר כי לא ברור במה האיש חמוש אך מתנהל משא ומתן במטרה "לסיים את האירוע באופן רגוע".

מושל טקסס גרג אבוט עדכן כי "מחלקת ביטחון הציבור בטקסס נמצאת בזירת אירוע בני הערובה המתוח בקולוויל, טקסס. הם עובדים עם צוותים מקומיים ופדרליים כדי להשיג את התוצאה הטובה והבטוחה ביותר. אני ממשיך לעקוב אחר המצב".

לפי רשת ABC, החמוש מוחמד סידיק, טוען שהוא אחיה של עאיפה סידיק, פקיסטנית שנגזרו עליה 86 שנות מאסר אחרי שניסתה לרצוח חיילים אמריקנים ב-2008. סידיק, מדענית פקיסטנית שלמדה ב-MIT, והורשעה במספר עבירות. היא נכנסה לרשימת הטרוריסטים המבוקשים של ה-FBI ב-2003, ונעצרה אחרי חמש שנים באפגניסטן ובזמן שהייתה במעצר, היא ירתה בנציג FBI והצבא האמריקני, ולאחר מכן אושפזה בבית החולים. בספטמבר 2008 היא הורשעה בניסיון רצח של חיילים אמריקנים וב-3 בפברואר 2010 נגזרו עליה 86 שנים במאסר בבית כלא בטקסס.

בשנים האחרונות הותקפו כמה בתי ספר ברחבי ארצות הברית על ידי חמושים לבנים אנטישמים. ב-2019, אדם אחד נהרג בפיגוע ירי בעיר פאוויי שבקליפורניה, ושנה קודם לכן נרצחו 11 בני אדם בטבח בבית כנסת בפיטסבורג שבפנסילבניה, במתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר אי-פעם בארצות הברית.

בישראל עקבים הלילה בדאגה אחרי הדיווחים מטקסס ועמדו בקשר עם הגורמים בארצות הברית בכדי לדאוג לשלומם של בני הקהילה היהודית שנלקחו כבני ערובה. "אני עוקב מקרוב אחר מצב בני הערובה המתרחש בקהילה בית ישראל בקוליוויל, טקסס. אנו מתפללים לשלומם של בני הערובה והמחלצים", מסר ראש הממשלה נפתלי בנט.

שר החוץ יאיר לפיד דיבר עם ליביה לינק הקונסולית של ישראל ביוסטון, שנמצאת בדרכה לזירת האירוע, וקיבל עדכון במתרחש בשטח. "אנחנו עוקבים מקרוב על מצב בני הערובה ונמצאים בקשר הדוק עם רשויות החוק האמריקאיות", מסר לפיד.

שר התפוצות ד״ר נחמן שי הוסיף: "עוקב בדאגה בשעות האחרונות אחר האירוע המתפתח בקולוויל, טקסס. זהו עוד גילוי צפוי, לצערנו, שצמח מתוך גלי האנטישמיות שהלכו וגברו בארה״ב בשנים האחרונות. צוות משרדי ואני נמצאים בקשר עם הקהילה היהודית בטקסס ועוקבים אחר המצב. כולי תפילה שהאירוע יסתיים במהרה וללא נפגעים מצד בני הערובה וכוחות הביטחון האמריקאים".

הבית הלבן פרסם הודעה ובה עדכן כי הוא עוקב אחר המתרחש. גם ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה עוקב מקרוב אחר המצב בקלואיוויל טקסס באמצעות זרוע האבטחה, SCN ומסר כי "אנו מתפללים לשלומם של כל המעורבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
2 1 הצבעה
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה אנשים?

מתי?

מפחיד ביותר

תגיד פרק תהילים עכשיו זה הזמן

אין לאף אחד בפנים נשק?
אקדח משהו

נערך לאחרונה 2 שנים לפני על ידי שגיא גבעול

למה לא כותבים שמדובר ב"בית כנסת" רפורמי?

נא לעדכן טמפל רפורמי לא בית כנסת.

רפורמים! בטמבל שלהם

לא מדובר בטמפל רפורמי ?

זה טמפל של רפורמים לא בית כנסת!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture