חשד שמתו מהרעלת פחמן: זוג אותרו ללא רוח חיים בביתם שבגליל

בני הזוג בני ה-30 וה-40 הפעילו לפי החשד מנגל בביתם שבג'דיידה מכר כדי לחממו, ונמצאו ללא סימני חיים במיטה. ילדי הזוג שיחקו מחוץ לבית וסבם שאל אותם היכן הוריהם - הם השיבו לו שהם לא התעוררו מהשינה

גבר בן 40 ואישה בת 30, זוג במיישוב גד'יידה מכר שבגליל המערבי, אותרו במהלך השבת בביתם כשהם ללא רוח חיים לאחר שלפי החשד הם מתו מהרעלת פחמן חד-חמצני (CO) בעקבות מנגל שהפעילו בבית על מנת לחממו.

תושבי היישוב סיפרו כי ילדי הזוג שיחקו מחוץ לבית וסבם שאל אותם היכן הוריהם – הם השיבו לו שהם לא התעוררו מהשינה. הסב נכנס לבית ומצא אותם מתים במיטתם. במשטרה מסרו כי נסיבות האירוע נבדקות.

במד"א עדכנו כי בשעה 16:40 התקבל דיווח במוקד על גבר ואישה מחוסרי הכרה בבית בג'דידה מכר. "חובשים ופראמדיקים של מד"א דווחו על גבר ואישה בשנות ה 30 ללא סימני חיים וקבעו את מותם", נמסר.

פרמדיק מד"א עמוס דדון סיפר: "כשנכנסו לבית ראינו את הגבר והאישה שוכבים מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

מדובר באירוע שני החודש שבו הרעלת פחמן חד-חמצני מסתיימת במוות. בשבוע שעבר דווח על צעירה בת 18 מהפזורה הבדואית בנגב שמתה – ככל הנראה כתוצאה מהרעלה שנגרמה עקב מחמם גז בביתה שבאבו קרינאת.

במד"א מציינים כי הרעלת פחמן חד-חמצני עלולה להיות קטלנית. הגז עשוי להיפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או במוצרים הפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה, ולכן חשוב לנקוט בכללי בטיחות ובזמן השימוש יש להקפיד על אוורור נאות, לשם תחלופת אוויר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture