המתיחות במזרח אירופה: ארה

חיילים רוסיים באוקראינה ב-2014. צילום: אנטון הולובורודקו

המתיחות במזרח אירופה: ארה"ב הורתה למשפחות הדיפלומטים לעזוב את אוקראינה

במקביל להודעה האמריקנית, 90 טונות של תחמושת קטלנית מתוצרת ארצות הברית נחתו היום בקייב, במסר ברור לרוסיה • בתוך כך, ארה"ב התחייבה להעביר את תשובתה לדרישות רוסיה בכתב ובמוסקבה מאיימים בצעדים צבאיים

בעקבות החשש הגובר לפעולה צבאית רוסית באוקראינה, ארצות הברית הורתה למשפחותיהם של חברי הסגל הדיפלומטי ועובדי השגרירות במדינה המזרח אירופאית לעזוב את המדינה, כך דווח ברשת 'פוקס ניוז'.

במקביל, פחות מיממה לאחר השיחות בין מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ארצות הברית העבירה היום לידי אוקראינה 90 טונות של תחמושת, חלק מהתחמושת נחשבת למתקדמת.

שגרירות ארצות הברית באוקראינה פרסמה פוסט ברשת החברתית לאחר שמטען התחמושת נחת בשדה התעופה הבינלאומי של קייב ובו הודיעה על הגעת המשלוח ליעדו. "המשלוח הזה של סיוע הוכרז לאחרונה על ידי הנשיא ביידן והגיע הלילה לאוקראינה. הוא כולל לא פחות מ-90 טונות של תחמושת קטלנית עבור מגיני החזית של אוקראינה", כתבו.

עוד הוסיפו בהודעת השגרירות כי "המשלוח הזה, יחד עם סיוע שנתי מיוחד שעומד על 2.7 מיליארד דולרים, נועד להראות את מחויבותה של ארצות הברית לביצור ביטחונה של אוקראינה נוכח האיומים הרוסיים הגוברים".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח היום עם שרת החוץ הקנדית מלאני ג'ולי בעניין המתיחות במזרח אירופה. לאחר השיחה השניים הודיעו במשותף כי לפעולה רוסית באוקראינה יהיה "מחיר קשה". עוד הוסיפו השניים כי מדינות נאט"ו ערוכות לאפשרות שאמצעים הדיפלומטיים מול רוסיה יכשלו.

כאמור, מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נועד אתמול בג'נבה עם שר החוץ הרוסי לברוב לסבב נוסף של שיחות בסוגיית המשבר בין רוסיה ואוקראינה, וסכנת הפלישה הרוסית לשכנתה ממערב. בתום סבב השיחות אמר לברוב כי הדיונים היו "מועילים וקונסטרוקטיביים".

לברוב אף הבהיר כי אין בכוונת רוסיה לתקוף את אוקראינה והוסיף כי ארצות הברית הסכימה להעביר תגובה בכתב לדרישותיה של רוסיה, הכוללת הוצאת כוחות נאט"ו מכמה מדינות במזרח אירופה וחסימת כניסתה של אוקראינה לברית. לברוב טען כי ארצות הברית תגיש את תשובתה לקרמלין במהלך השבוע הבא. "אני לא יכול להגיד אם אנחנו נמצאים במסלול הנכון, עלינו לחכות לתגובתה של ארצות הברית על מנת להבין זאת", הוסיף השר לברוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו