צילום: ויקיפדיה

דו"ח בינלאומי קובע: ישראל היא מדינת אפרטהייד; מערך ההסברה יוצא לקרב

החשש בישראל מדו''ח של ארגון "אמנסטי", ארגון זכויות אדם ענק ובינלאומי, שקובע כי ישראל מבצעת פשעים נגד האנושות - הוא שבתי דין בינלאומיים יפגעו בישראל מבחינה משפטית. מערך ההסברה של משרד החוץ ויהדות התפוצות תוקף

אנטישמיות: ארגון זכויות האדם הבינלאומי, "אמנסטי", יפרסם מחר (שלישי) דו"ח מקיף ובו הוא יאשים את מדינת ישראל באפרטהייד בכל שטחה, מאז קום המדינה. אמנסטי נחשב לאחד ארגוני זכויות האדם מהגדולים בעולם, ולכן במשרד החוץ מיהרו לתקוף את הדו"ח בחריפות. כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, הדו"ח של אמנסטי יקבע שישראל במהותה היא מדינת אפרטהייד, ולא רק כמה אזורים ביהודה ושומרון שהם אפרטהייד – אלא שכל מדינת ישראל מבצעת פשעים נגד האנושות. מדובר בדו"ח חריג וחריף, וכאמור ארגון אמנסטי הוא מארגוני זכויות האדם הגדולים בעולם, ולכן הקביעה הזאת היא די דרמטית מבחינת האמירה העצמה, גם אם אין לה משמעות בשטח.

לכן, כבר היום במשרד החוץ יצאו במתקפה מרוכזת, וגם ארגונים בינלאומיים וקהילות יהודיות ברחבי העולם – נגד הדו"ח הזה. במערך ההסברה המשולב של מדנית ישראל והיהדות בתפוצות משיבים לדו"ח בשלוש מילים: "הוא מוטה, שקרי ואנטישמי".

בישראל חוששים כי הגדרת המדינה כאפרטהייד לא יסתכם רק בדו"ח, אלא שאנחנו עשויים לראות בתקופה הקרוב לא מעט ועדות שידונו בשאלה האם אכן מדינת ישראל היא אפרטהייד, כגון אמנת זכויות האדם של האו"ם ומועצת זכויות האדם שדנה באירועי "שומר החומות". גם בתי דין בינלאומיים ברחבי העולם עשויים לדון בשאלה הזאת, ולכן החשש הוא שהגדרת אמנסטי יביא לאפקט דומינו שיפגע בישראל במישור המשפטי.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו