Yonatan Sindel/Flash90

עצמאות? מספר הישראלים עולה – אחוז היהודים במדינה יורד

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים לקראת יום העצמאות מהם עולה כי אוכלוסיית ישראל מונה 9.327 מיליון נפשות • נתון מדאיג: בסמוך לקום המדינה עמד אחוז היהודים על 82.1% ואילו כיום הוא עומד על 73.9% בלבד - ברקע ההגירה הגבוהה באמצעות נישואים פיקטיביים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (שני) כי ערב יום העצמאות ה-73 אוכלוסיית ישראל מונה 9.327 מיליון נפשות: 6.894 מיליון יהודים (%73.9), 1.966 מיליון ערבים (%21.1), ו467 אלף אחרים (%5.0)

מיום העצמאות שעבר גדלה אוכלוסיית ישראל ב-137 אלף איש (גידול של 1.5%). בתקופה זו נולדו כ-167 אלף תינוקות, הגיעו כ-16.3 אלף עולים, ונפטרו כ-50 אלף איש.

בקום המדינה מנתה אוכלוסיית ישראל 806 אלף נפשות. בסמוך לקום המדינה היה אחוז היהודים 82.1% ואחוז הערבים 17.9%. מקום המדינה הגיעו לישראל 3.3 מיליון עולים, כ- 1.5 מיליון (44.7%) מתוכם הגיעו החל בשנת 1990. בתקופה הזאת עלו לישראל גם כ-129.1 אלף אזרחים עולים.

בשנת 2030 צפויה אוכלוסיית ישראל למנות 11.1 מיליון נפש, בשנת 2040 – 13.2 מיליון וביום העצמאות ה-100 של ישראל (2048) צפויה האוכלוסייה למנות 15.2 מיליון נפש.

בסוף שנת 2019, 46% מכלל האוכלוסייה היהודית בעולם חיו בישראל, כ-78% מהיהודים בישראל הם "צברים" (ילידי ישראל). אוכלוסיית ישראל היא אוכלוסייה צעירה: כ-28.1% ילדים בני 14-0 וכ-12% בני 65 ומעלה.

מהמרכז למדיניות הגירה נמסר כי נתוני הלמ"ס שמתפרסמים היום בהודעה לתקשורת לכבוד "יום העצמאות תשפ"א", מגלים תמונה מדאיגה ביותר בנוגע לדפוסים הדמוגרפיים של אוכלוסיית ישראל. על פי ההודעה לתקשורת, בסמוך לקום המדינה עמד אחוז היהודים על 82.1% ואילו כיום הוא עומד על 73.9% בלבד.

מגמה זו בולטת במיוחד כאשר משווים את הנתונים המופיעים בהודעה לתקשורת של הלמ"ס השנה, לעומת זו שהוציאה לכבוד שנת העצמאות השבעים למדינת ישראל. השוואה זו מגלה כי בתוך שלוש שנים בלבד, שיעור היהודים באוכלוסיית ישראל הצטמק ביותר ממחצית אחוז (0.6%), מ- 74.5 אחוז בשנת 2018, ל- 73.9 אחוז השנה. במונחים דמוגרפיים מדובר בשינויים בקנה מידה משמעותי מאוד.

השוואה זו מגלה כי במקביל להצטמקות שיעור היהודים באוכלוסייה, שיעור הערבים גדל באותן שנים ב- 0.2 אחוז ועומד על 21.1 אחוז, ושיעור אוכלוסיית ה"אחרים" גדל בקצב כפול של -0.4 אחוז ועומד על 5 אחוזים. אוכלוסייה זו מורכבת מ"חסרי דת" שעלו מתוקף חוק השבות, אך גם מ"נוצרים לא ערבים" ודתות אחרות כגון בודהיסטים, שהיגרו מכוח חוק הכניסה לישראל, כגון משפחות ילדי זרים ואיחוד משפחות.

אוכלוסיית ה"אחרים" ו"נוצרים לא ערבים" גדלה בקצב הגבוה בישראל, ומרביתה ככולה של עלייה חדה בשיעורן של אוכלוסיות אלו באוכלוסיית ישראל נובע מעלייה והגירה בינלאומית.

מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית עו"ד יונתן יעקובוביץ': "גם השנה, שיעור האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל המשיך להצטמצם בקצב מהיר, במידה רבה הודות להגירה, אך מרבית הציבור איננו מודע לשינויים הדמוגרפיים הטקטוניים. נתוני הלמ"ס מדגישים את החשיבות האסטרטגית במדיניות הגירה אחראית שתשמור על האינטרסים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מדיניות זו חייבת לכלול טיפול מקיף בתופעת הנישואים הפיקטיביים לצרכי הגירה, אכיפה קשיחה יותר כנגד שוהים בלתי חוקיים, טיפול מהיר בבקשות מקלט על מנת לצמצם את הניצול לרעה של המערכת והתאמת נהלי משרד הפנים וחוק השבות למציאות המשתנה. יש לנקוט בצעדים אלו לפני שיהיה מאוחר מדי וזהותה של מדינת ישראל תשתנה ללא הכר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצערנו עצמאות למדינת כל אזרחיה.
יהודית- פחות.
שנזכה בקרוב לגאולה אמיתית ושלימה.
לא כאילו ולא דומה, נמאס לנו מחיקויים רוצים את האמיתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture