Matty Stern/US

מנהיגי ארה"ב וגרמניה במסר לרוסיה: "פועלים יחד – תשלם מחיר אם תפלוש"

לאחר שנשיא צרפת הגיע להיפגש בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קנצלר גרמניה הגיע להיפגש עם נשיא ארה''ב ג'ן ביידן - על רקע החשש מפלישה רוסית לאוקראינה. הקנצלר הזהיר: "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, יהיה מחיר גבוה"

מעצמות המערב ממשיכות להתכונן לקראת אפשרות של עימות צבאי נרחב של רוסיה באוקראינה, והערב (שני) נפגשו לצורך כך נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וקנצלר גרמניה אולף שולץ, בחדר הסגלגל בבית הלבן בוושינגטון. בפתח הפגישה אמר ביידן לתקשורת כי גרמניה וארה"ב פועלות יחד נגד רוסיה.

כאמור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי ארה"ב וגרמניה "פועלות יחד" כדי לבלום את התוקפנות הרוסית באירופה. במהלך ביקורו לראשונה של קנצלר גרמניה, אולף שולץ, בבית הלבן בוושינגטון, הוסיף ביידן על רקע המשבר באוקראינה, כי "גרמניה וארה"ב הן בעלות ברית קרובות". מוקדם יותר היום הזהיר שולץ: "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, יהיה לכך מחיר גבוה".

במקביל, נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים למנוע מלחמה באוקראינה. מקרון אמר בפתח הפגישה כי הוא רוצה למנוע מלחמה ולבנות אמון בין הצדדים. פוטין, מצדו, לא הראה התלהבות יתר בפגישה המשותפת.

פוטין אמר למקרון בפתח הפגישה כי למוסקבה ולפריז יש דאגות משותפות ביחס למצב הביטחוני באירופי, וציין את המאמצים של צרפת לפתוח את הסוגיות הביטחוניות ביבשת, כולל את המשבר באוקראינה. לפני הפגישה, מקרון אמר לתקשורת כי הוא "אופטימי", אך הוא לא מאמין "בניסים ספונטניים". בקרמלין הבהירו לפני הפגישה כי חרף חשיבותה, הם לא צופים פריצת דרך.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו