Olivier Fitoussi/Flash90

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש

את ההערכה הזאת מבססים במשרד הבריאות על הנתונים שמצביעים כיום, כי בערך שבעה אחוזים מכלל תחלואת הקורונה בישראל - מקורם בתת הווריאנט החדש שקרוי בשם BA2. במערכת הבריאות חוששים שהירידה בתחלואה תיבלם בגללו

משבוע שעבר ועד היום (שני) מספר המאומתים בווריאנט החדש BA2 הוכפל – ואף יותר. בשבוע שעבר מספר המאומתים היה 300, והיום הוא עומד על 700. אלא המספרים הללו הם רק אלו שעברו ריצוף גנטי והתגלו כחיוביים לנגיף. אלא שבסך הכול ישנם עשרות אלפים שמבצעים בכל יום בישראל ריצוף גנטי, ולא לכולם מספיקים להגיע ולראות האם הם אכן חיוביים לוריאנט החדש. כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, אם אכן הווריאנט החדש BA2 הוא בין חמישה לשבעה אחוזים מכלל התחלואה בישראל – יוצא שמתוך 50 אלף מאומתים חדשים לנגיף הקורונה בכל יום בישראל, ישנם בין 2,000 ל-3,000 חולי הווריאנט החדש , וריאנט המשויך לנגיף הקורונה.

את ההערכה הזאת מעלים במשרד הבריאות, ובכירי מערכת הבריאות מסכימים לההערכה הזאת. ההערכה נוספת שמעלים במערכת הבריאות היא שכיום ישנם בישראל לפחות 10 אלף מאומתים הווריאנט החדש, מאומתים שעדיין לא הספיקו לגלות ולהודיע להם כי נדבקו בווריאנט.

במשרד הבריאות קיים חשש מהתת וריאנט הקורונה, שלטענתם "הולך ותופס תאוצה". גורמים במשרד הבריאות מספרים כי ההערכה במשרד היא שתת הווריאנט ילך ויתפוס נתח גדול יותר בתחלואת הקורונה, והירידה בנתוני התחלואה שאנחנו רואים בישראל בימים האחרונים עלולה להיעצר – ע עשרות אלפי מאומתים חדשים לתת הווריאנט. אותו מקרה קרה בדנמרק ובריטניה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה בלה בלה ב לה קשקשנים
תורידו דור 5 לא יהיה שום וריאנט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו