ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

צילום: נשיאות טורקיה. Yonatan Sindel/Flash90

ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ביקר במדינה בחודש שעבר כחלק מההכנות לביקורו של הנשיא הרצוג בשבועות הקרובים. בתוך כך, עיתון טורקי דיווח כי בכיר טורקי צפוי להגיע לישראל כחלק מההכנות לביקורו של הרצוג בטורקיה

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ביקר בחודש שעבר בחשאי בטורקיה, כך דווח הערב (רביעי) ב'ווינט'. לפי הדיווח, הביקור התקיים כחלק מההכנות לקראת ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה שצפוי להתקיים בחודש הבא.

עוד דווח כי אושפיז נפגש עם יועצו הבכיר של רג'פ טאיפ ארדואן, איברהים קלין, שבאופן רשמי מכהן כיועץ התקשורת של הנשיא אך בפועל מייעץ לו בנושאים מדיניים ונמצא במעגל הקרוב ביותר שלו.

לקלין היה תפקיד משמעותי באירוע מעצרם ושחרורם של בני הזוג אוקנין ומאז הקשר עימו התחמם באמצעות השגרירות באנקרה ועד להגעתו של מנכ"ל משרד החוץ לביקור. בדיווח נכתב כי הקשר עם קאלין נשמר לאורך תקופה ארוכה על ידי הממונה בשגרירות ישראל באנקרה, אירית ליליאן.

מדובר בביקור ראשון של דרג מדיני בכיר בשש השנים האחרונות. הביקרו האחרון של מנכ"ל משרד החוץ בטורקיה היה ב-2016 אז ביקר יובל רותם אחרי פיגוע ההתאבדות באיסטנבול שבו נרצחו 3 תיירים ישראלים. במשרד החוץ סירבו להגיב לדברים.

בתוך כך, העיתון הטורקי 'מילייט' דיווח כי בכיר טורקי צפוי להגיע בקרוב לביקור בישראל כחלק מאותן הכנות לביקורו של הרצוג בטורקיה, שאמור לסמן את נרמול היחסים בין שתי המדינות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו