העולם עובר לפשתן | זהירות משעטנז

ענף הטקסטיל משנה את פניו, גידול חד בשימוש בחוטי פשתן | האופנה החדשה – בגדי פשתן המעלים חשש לשעטנז | מומלץ לשמור על ערנות ולבצע בדיקה במידה ויש חשש להימצאות חוטי פשתן.

לקראת החג הממשמש ובא ממלאים קונים רבים את חנויות הבגדים. ב'ועד הפיקוח ההלכתי' שע"י בד"ץ העדה החרדית ירושלים מבקשים להזכיר לציבור כי יש להיזהר מקניית בגדים שלא נבדקו מחשש שעטנז.

קרא עוד:

[postim]

מנהל הוועד, הרב בנימין לובין אומר כי "בשנה האחרונה התרבו הבגדים שתפורים בחוטי פשתן ואף בבדים של טליתות שהגיעו מהמזרח נמצאו חוטי פשתן. הימצאותם של חוטים אלו בבגד מחייבת בדיקה קפדנית של רכיביו השונים משום ששנים רבות לא עשו כמעט שימוש בחוטי פשתן".

ואכן, בשנים האחרונות חוזר העולם לשימוש בחוטי פשתן וזונח את הסיבים האקריליים והחוטים המלאכותיים. יתרונו של הפשתן בהיותו קל משקל וחזק יחסית למשקלו. בגדים מורכבים דוגמת חליפות ושמלות דורשים בדיקה מוקפדת יותר. הרב לובין אומר שאין להסתפק במפרט הרכיבים המופיע על התווית. "כשמדובר באחוז נמוך מאוד, לא תמיד מציינים זאת על גבי התווית", הוא אומר.

בוועד אומרים כי בסיורים שערכו משגיחים מטעם ועד הפיקוח ההלכתי במפעלים בחו"ל במהלך השנה האחרונה התגלה כי חל גידול משמעותי בהיקף ייצורם של בגדים מחוטי פשתן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו