בוויליאמסבורג: כנס התעוררות וס"ת לעילוי נשמתם של בני הזוג גלויבער

ועתה כתבו לכם: לאחר הטרגדיה הקשה נערכה עצרת התעוררות, והחברים לספסל הלימודים הודיעו כי יחלו בכתיבת אותיות לס"ת, שיוכנס לבית המדרש שבו היה המנוח לומד.

הקהילה החרדית בארה"ב כואבת ודואבת. יממה לאחר שנקברו בני הזוג גלויבער נערך כנס התעוררות בוויליאמסבורג, שהתקיים בבית המדרש של יוצאי ישיבה 'תורת משה' דמונטריאל.

קרא עוד:

[postim]

הכינוס נערך בבית המדרש ששם שקד האברך הרב גלויבער על תלמודו, חברו לספסל הלימודים הודיעו על כך שהם מתכוונים לכתוב ספר תורה לעילוי נשמתם.

אחד העסקנים, האחראי על מכירת כתיבת ספר התורה, סיפר ל-JDN על ההכנות, "אנו כואבים ומרוסקים, אבל חושבים על העתיד של המשפחה ולכן פתחנו ביוזמה. המכירה עדיין בראשיתה וטרם נקבע מועד להכנסת ספר תורה שיוכנס לבית מדרשו של המנוח שם היה יושב ולומד תורה."

בוויליאמסבורג עדיין מתקשים לעכל: יממה לאחר שנקברו בני הזוג גלויבער התפרסמה הידיעה המצערת על פטירתו של בנם.

במוצאי שבת אירעה תאונה מחרידה, במהלכה קיפדו את חייהם נתן ורייזי גלויבער ז"ל באורח טראגי במיוחד. כוחות ההצלה הצליחו להציל את בנם הפעוט והוא אושפז בבית החולים 'בית ישראל' במנהטן במצב קשה.

אמש נערכה לוויה רווית דמעות בהשתתפות אלפים מבני הקהילה בוויליאמסבורג, ואלפים נוספים שהטרגדיה הקשה נגעה לליבם. כלי התקשורת שלחו צוותים שיסקרו את הלוויה הקשה ולא היה אפשר למצוא ולו עין אחת שלא דמעה.

הרך הנולד שנמצא בבית החולים נתן פתח של תקווה לבני המשפחה, שחשבו כי ישרוד וימשיך את שושלת משפחתו, אך כאמור, למרבה הצער גופו החלוש לא הצליח לעמוד במצב הקשה והוא נפטר לבית עולמו.

רחובותיה של וויליאמסבורג הושחרו כאשר רבבות אנשים נהרו לעבר בית המדרש הגדול דחסידי סאטמאר, משם יצא מסע ההלוויה של האברך החשוב, הרב נתן גלויבער, וזוגתו מרת רייזל זכרם לברכה, שקיפדו את חייהם בתאונת דרכים מחרידה.

כל כלי התקשורת הגיעו לסקר את המעמד, וראיינו את השכנים ואת התושבים שסיפרו בעיניים דומעות על האבל הכבד שפקד את הקהילה החרדית.

כ”ק אדמו”ר מסאטמאר שליט”א נשא דברי הספד בבכיות עצומות, וביכה בדמעות שליש את האבידה הפרטית של המשפחה המכובדת והאבידה הכללית של קהילת סאטמאר. כן נשאו דברי הספד כ”ק אדמו”ר מלימינוב שליט”א והורי הזוג הצעיר.

ציבור הרבבות הלכו כברת דרך כאשר המונים מקבלים עליהם קבלות טובות והנהגות ישרות שיהיה לעילוי נשמתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו