חרם? זה עלול להיות מסוכן

בעוד אנשי המחנה הדתי לאומי שיכורי ניצחון מהצלחתם למדר את המפלגות החרדיות, הם מתעלמים מהסכנה שאורבת להם מעבר לפינה: ההחרמה יכולה לעלות להם ביוקר, מאד ביוקר | 'המודיע' היום במסר מפתיע: נשקול להחרים את תוצרת ההתנחלויות. הדבר יביא שם לקריסה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

'ילדותיות', כך כינה שלשום עו"ד דוד שומרון את צעדו של יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, המתנה את כניסתו לקואליציה בדרישה חד משמעית לויתור על המפלגות החרדיות, אך זו אינה הגדרה נכונה. לצעד הזה – שאין ספק כי הוא יתברר לימים כצעד שיחזור כבומרנג לאנשי המחנה הלאומי שבנט מתיימר לייצגם – אין כל הגדרה אחרת מלבד יהירות שמונעת מיצרים אפלים של נקמנות, וגם זהו ביטוי עדין. סביר להניח שהפסיכולוגים שבינינו יצליחו לספק אבחנה ברורה וקולעת יותר לצעדיו של האיש שיותר ממה שהוא מתעניין במה לקבל, הוא מתמקד במה שהאחרים לא יקבלו.

קרא עוד:

[postim]

מה שברור שנאיביות אין כאן. בנט הוא פוליטיקאי ממולח שבמקרה זה מהמר על כל הקופה. הוא אמנם הצליח במערכת הבחירות האחרונה להגיע להישג מרשים שרשום על שמו, אך הוא מבקש להעצים את ההצלחה ולתפוס את המרובה. הוא שואף להקים ממשלה (כן, אם תשאלו אותו, הוא ויאיר הם אלו שמקימים את הממשלה) שתאמץ את משנתו המדינית, הכלכלית, ועל הדרך גם תגשים עוד אי אלו חלומות כמו גיוס החרדים, השתלטות על הרבנות הראשית ו'החזרת הכח' לציבור הדל"י כאשר התנאי לכך הוא הרחקת המפלגות החרדיות מהזירה. הכל ומיד.

ימים לא רבים יגידו האם הוא יצליח להשיג ולו חלק מהדגלים שאותם הניף, או שהכל יתמסמס כאשר ההתיישבות היא שתשלם וביוקר את מחיר היהירות. אך מה שבטוח הוא שאם בנט מתכוין אכן להמשיך במדיניות ההחרמה ולהתנות את כניסתו לממשלה באי כניסתן של המפלגות החרדיות, יש לו, ובעצם לשולחיו, הרבה מה להפסיד.

אין זה סוד כי בשנים האחרונות מתמודדים תושבי ההתנחלויות עם מצוקה קשה בדמות איומי החרמה שאותם יוזמים ארגוני השמאל, שהצליחו להעביר החלטה באיחוד האירופי האוסרת על שיווק מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק. בהתנחלויות מנסים להתמודד עם הבעיה, בין השאר באמצעות הקמת מפעלי קש בתוך תחומי הקו הירוק במטרה לעקוף את המכשול. אך מה ש'נותן את החמצן' לאותם מפעלים הוא הציבור שצורך את המוצרים בישראל, כאשר הוא לא עשה חשבון מי ואיפה נמצא היצרן או שדווקא העובדה שהוא ממוקם מעבר לקו נתפסה אצלו, נכון לעכשיו, כעדיפות. הציבור הזה הוא בעיקר הציבור החרדי, שנתפס כ'צרכן קשיח' של מוצרי ההתנחלויות. בתל אביב, למשל, הם כלל אינם מנסים לשווק את התוצרת, שתישאר על המדפים ללא קונים.

כעת, אילו רק נחליט לשנות את הכללים ולאמץ את מדיניות ההחרמה, כאשר הציבור החרדי יחליט שלא לרכוש כמה מוצרים בודדים שמיוצרים בהתנחלויות או משתייכים לציבור הדל"י – תהיה זו רק שאלה של זמן כדי שאותם מפעלים יקלעו לסכנה קיומית. מהצעקה שתעלה משם יתקשה בנט ושותפיו שיכורי הניצחון להתעלם.

קשה מאד להכריז על צעד כזה, בפרט שאותם יצרנים, ברובם, נמנים על מחנה שומרי המצוות וסביר להניח שגם הם אינם שבעי רצון מצעדיו של בנט (שבמקרה או לא, הוא תושב רעננה, מה שלא מפריע לו להתיימר כמייצג ההתיישבות). אין ספק כי החלטה שכזו אמורה להתקבל היכן שמתקבלות ההחלטות המהותיות הקשורות לציבור החרדי. אבל מה שברור, והדברים כבר הוכחו פעם אחר פעם, הוא שבמידה ויוחלט על חרם שכזה – גם אם לא באופן גורף וגם אם לא רשמית – הרי שההשלכות לכך יורגשו תוך זמן קצר מאד. כח הקניה החרדי המאורגן כבר הפך למושג ידוע, כשלא חסרות חברות ותאגידי ענק שנושאים עד היום צלקות מאותם חרמות שהוכרזו נגדם.

אם אכן ישנם כאלו שיודעים לקרוא מפה בקרב המחנה הלאומי, כדאי מאד שהם יתעשתו שם, ורצוי שהדבר יעשה מיד. כי אחרת, בתי החרושת, המפעלים, המלונות והיקבים שכיום מתבססים על כח הצריכה החרדי, יכולים כבר עכשיו להתחיל לספור את הזמן לאחור.

הטענה לפיה הברית שמהותה החרמת הזולת אינה אלא טקטיקה שמטרתה יצירת מכפיל כח לקראת הכניסה לקואליציה – אינה מחפה על הפשע החמור בפרט שאת התוצאות אנו רואים כבר כעת בדמות ההסתה נגד הציבור החרדי והדרישה לקיצוץ תקציבי הישיבות שמושמעת ברקע. הקו האדום כבר נחצה. לטובתם, רצוי שהם לא יעמידו את הלכידות החרדית במבחן. כי אם חרמות – החרמות שלנו מסוכנים הרבה יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זהו הד.נ.א. של היי טקיסט – הימורים גדולים ונסיון לקחת את כל הקופה, הוא כבר עשה את זה פעם אחת ועשה אקזיט של מליוני דולרים

כל פטפוטיך לא יודע אם עוזרים אפי' לאיום, הרי כולנו (כולל המזרחי המסריח) יודעים שחברי הכנסת יתביישו אפי' להעלות הצעה שכזו על שולחן מועצת גדולי התורה, רק בשביל נקמה ילדותית להחרים מפעלים יהודיים שמיוצרים פה או שם לא עולה בכלל על הדעת, הרי כשהיה שאלה של חיזוק השבת היה כזה אי הסכמה בין הדעות להחרים רשת, אעכו"כ בשביל נקמה במזרחי וגם כמו שכתב הכותב שרובם שומרי מצוות, ובפרט בעונותינו חלק גדול מהציבור שלנו גרים מחוץ לקו הירוק כמו ביתר ומודיעין עילית וגבעת זאב ועוד, הרי לא נורה לעצמינו ברגליים.

האם אתם יצאתם מדעתכם?

האם אתם רוצים שהמיזרוחניקים יתחילו להחרים אותנו?

לנו יש הרבה יותר מה להפסיד

תגידו מה פתאום הרצון להכנס לממשלה של הציונים?

מה קורה לנו?

תגיד לי מאיר גולד אתה יצאת מדעתך?
וכולנו יודעים את זה טוב מאוד
כולל גם גם גפני שפתאום התעורר אחרי תרדמת של ארבע שנים
אתה רוצה להעיר את הגולם על יוצרו?

הדל"ים והרבנים שלהם יקחו אותך יותר מדי ברצינות ומי שיפסיד זה אנחנו, כציבור חרדי צריכים להפסיק להתגרות בדלי"ם

רגע אחד, אני לא מבין: קיצצו לנו בתקציבים, התוצאה: אין לנו כסף לרכוש כמו בעבר. לא חרם אלא תוצאה טבעית ביותר. למה להפוך רק את החרדים לעניים? יהפכו כולם לדלים ורשים, ולא משנה צבע ומירקם כיפתם.

aשוועדי הכשרויות יחליטו שמסירים הכשר ממפעל מסויים שהבעלים מזוהים עם הבית היהודי, לאו דווקא מהתנחלויות

כדי להציל את עולם התורה מותר להשתמש בכל הטריקים כולל החרמה "תינוקית"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture