גפני קרע את ההסכמים הקואליציוניים מעל בימת הכנסת

בתום נאום חריף של יו"ר דגל התורה, קרע גפני לגזרים את ההסכם הקואליציוני והכריז: "ההסכמים הללו לא מייצגים את העם היהודי"

מושב הכנסת היום היה אחד המושבים הסוערים שנראו בכנסת בשנים האחרונות. לאחר שחברי הכנסת של יהדות התורה יצאו בהפגנתיות ממליאת הכנסת, הגיע תור הנאומים, והם היו חריפים ביותר.

קרא עוד:

[postim]

אחד הגימיקים שנעשו הערב (שני) מעל בימת הכנסת היה כאשר ח"כ משה גפני נאם במליאת הכנסת וקרע לגזרים את מסמכי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש הממשלה לראשי הסיעות בקואליציה.

 

גפני תקף בחריפות את סיעות הבית היהודי ויש עתיד ואת ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו.

"האמת היא שאנחנו מאמינים שבזכות לומדי התורה אנחנו קיימים". פתח גפני ואמר. "ההסכמים האלה לא מייצגים את העם היהודי, אלא קבוצת אינטרסנטים. נהיה אופוזיציה כמו שצריך", הבטיח יו"ר דגל התורה.

"אני חייב התנצלות בפני מועצת גדולי התורה", הפתיע גפני בנאומו מעל במת הכנסת והסביר, "בעבר אמרתי לרבנים כי הציונות הדתית מתחלקת לשניים – החלק האחד שהוא מיעוט והוא קרוב יותר לציבור החילוני והחלק השני שהוא העיקרי וקרוב לציבור החרדי, ציבור שמאמין בלומדי תורה – לא בישיבות הסדר, אלא לומדי תורה של העם היהודי".

"אבל היום, לצערי, אני רואה כי כל הציבור הציוני הדתי אותו דבר, הם מצאו את המחנה המשותף עם יאיר לפיד ואנשיו, ולא איתנו".

"בהסכם הקואליציוני עם יש עתיד והבית היהודי פוגעים בלומדי התורה כמו שלא פוגעים במחבלים. ערבים שהיו מחבלים מקבלים הנחה בארנונה, אם יש להם שכר נמוך. הם מקבלים ביטוח לאומי. בהסכם שלכם כתוב שיש אחד לא יקבל – זה שלומד תורה", הטיח גפני מעל במת הכנסת.

"אנחנו מאמינים שבזכות לומדי התורה אנחנו קיימים, ובלי זה לא היינו כעם", אמר גפני, ובשלב הזה אחז את ההסכמים הקואליציוניים, נופף בידו והוסיף, "אנחנו פונים להקב"ה ואומרים שההסכמים האלו אינם מייצגים את העם היהודי אלא קבוצת אינטרסנטים. הרב הרצוג לקח את הספר הלבן שהחרים את היהודים וקרע אותו לגזרים. את ההסכמים האלה, אני קורע לגזרים", המשיך גפני, וקרע לעיני חברי הכנסת את ההסכמים הקואליציוניים בין נתניהו לשותפיו, מה שהפך לפרובוקציה הראשונה בכנסת ה-19.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה כיף
שישבו רק באופוזיציה ומובטחני שיפעלו הרבה יותר

אין עוד בן אדם אחד בסיעה הזאת, שכ"כ ראוי כמו גפני, לייצג את המיבור החרדי.

גם למחות ולערוך פרובוקציה צריך לעשות בחכמה ולא תת רמה. ישר כח לח"כ גפני.

הם לא "מייצגים" , הם רק "שלוחים" השאיפה שלנו זה ללמוד תורה ולא לעבוד בכנסת המינים

גפני היקר, לא נשכח לך את הבטחתך בכנס של הרב ערוסי לתקן בקנדציה הזו את מה שלא הצלחת בקדנציה הקודמת, להגדיל ולקדש את הרבנות הראשית ובתי הדין שלה. כי ראיתי ביתד בשם הרב שרמן שהרב אלישיב אחז בדיוק כמוך, שחיזוק הדת והיהדות תבוא ע"י חיזוק הרבנות ובתי הדין שלה, כי הם המחזיקים את התורה בדורנו. אז בהצלחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו