ליצמן בנאומו בכנסת: 'יד שתורמת לפגוע בלומדי תורה לא תינקה'

ליצמן בנאום תקיף בכנסת: "נטל שמטל, לא נתגייס" | אופוזיציה לוחמנית | לפיד וחבריו לא ליקקו דבש במליאת הכנסת | מול נאומים חוצבי להבות של הח"כים החרדיים, הם חושבים אולי להתחרט

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

הממשלה ה-33 של ישראל בראשות נתניהו עדיין לא הושבעה, וכבר החלו הנאומים התקיפים כנגד ממשלת הזדון.

קרא עוד:

[postim]

חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן עלה לדוכן הנואמים כשכובע לראשו, ותקף בחריפות את ראש הממשלה וראשי הסיעות המרכיבים את הקואליציה, "אני מבקש לומר תודה בראשית דברי, על האפשרות שניתנה לי להופיע ולדבר כאן במליאת הכנסת. זאת על אף שאני חובש כיפה ועטור זקן ופאות", אמר ליצמן. "בקצב הזה, של הממשלה החדשה שמוקמת כיום, תנו לי לנחש, שלא ירחק היום, ואדם חרדי, נציג חרדי, לא יוכל להיבחר לכנסת ולא יוכל לקבל פתחון פה כאן. כן, לצערי הגדול, זה המצב בישראל 2013".

"אנו, נציגי סיעת יהדות התורה", הבטיח ליצמן, "נהיה כאן לכם לפה ושליחים נאמנים כדי למנוע מהממשלה הגזענית, שונאת דת ישראל, מלבצע את זממה".

לאחר שתקף את הממשלה, עבר ליצמן לתקוף בחריפות את יאיר לפיד: "לראשונה בישראל, לראשונה בעם היהודי, קמה ממשלה בישראל ומכריזה לא ליהודים חרדים!!! לא לדת ישראל! לא לעולם התורה! לא לבני ישיבות! לא למשפחות ברוכות ילדים! לא לשמירת המצוות! לא להלכה! לא לרבנים וגדולי ישראל!"

אכן. זו בושה וחרפה.

ליצמן המשיך בנאומו החריף לתקוף את הממשלה החדשה, "זו הפעם הראשונה בישראל, מוקמת ממשלה שאומרת כן להחרמה, כן לשנאת האחר, כן למחלוקת וקיטוב! כן לקרע בעם!"

"שלא תטעו, אזרחי ישראל, עליכם לדעת האמת. שלא יעבדו עליכם. אין, ולא היה כאן דיון או ויכוח על שום דבר. לא על שוויון בנטל, לא על קווי יסוד ולא על עקרונות. ממש לא. היה כאן רק נושא אחד ויחיד: החרמה. לפיד ובנט לא רוצים להצטלם אצל הנשיא ליד חובשי כיפה ובעלי זקנים ופאות. חד וחלק. יש כאן שנאת הדת, שנאת חרדים. שנאת התורה וההלכה".

ליצמן חשף בנאומו, כי חבר צוות המו"מ של הליכוד-ביתנו, עו"ד משה ליאון, אף אמר זאת באופן רשמי: "בנט והבית היהודי מצטרפים ליש עתיד, ואף הם מחרימים את החרדים מלשבת עימם בממשלה".

"חברי, חברי הכנסת. נצח ישראל לא ישקר. עוד לא נכתב המתווה שיפריע לאיש אחד מללמוד תורה. לא יעזור לך, בנט, ושותפו לפיד. יד שתורמת לפגוע בלומדי תורה לא תינקה", הבהיר ליצמן .

"המתווה שגיבשתם במסווה של "שוויון בנטל" לא רלוונטי, לא מקצועי ולא יחזיק מים. תוצאותיו יהיו כמו של כל אלה שהרימו יד בתורת משה, שניסו לפגוע בעולם התורה, שניסו להרוס את הישיבות. מזימתכם לא תצליח, ולא נסכים לשום פשרה.

בשלב הזה פנה ליצמן בדבריו למתיישבי יש"ע: "האנשים היקרים ביהודה ושומרון, מצביעי הבית היהודי. אני רוצה לומר לכם מה חושב עליכם יאיר לפיד, שותפו הנאמן ובן בריתו החדש של יו"ר מפלגתכם נפתלי בנט. הנה מה שכתב לכם מר לפיד בדף הפייסבוק שלו. לא לפני שנתיים או חמש שנים, לפני חודשיים בלבד. בתאריך ג' בשבט תשע"ג, 14/01/13, כתב לפיד לשותפו, בנט: "נפתלי, הפכתם את ההתנחלויות ביהודה ושומרון לסקטור סחטני שלוקח את כספו של מעמד הביניים, רק כי הוא יכול…" כן – מילה במילה, לא נגעתי.

לפיד ממשיך ותוקף, אתכם ואת ה"מיליארדים" שהולכים להתיישבות היהודית ביש"ע, ומכנה זאת "ניצול פוליטי". לפיד שואל את חברו הטוב, נפתלי בנט, ואני מצטט: "מר בנט, עם יד הלב – מה עם ההתנחלויות? האם המיליארדים שהולכים על כבישים חדשים להתנחלויות מבודדות מחוץ לגושי הישובים הם לא חלק מהבעיה? האם גדוד מילואים ששומר על 3 משפחות במאחז בלתי חוקי אינו ניצול פוליטי של משאבי המדינה?", כך כתב השר יאיר לפיד בפייסבוק.

"ציבור המתיישבים, שר האוצר לפיד ושותפו נפתלי בנט רואים בכם "סקטור סחטני" – בדיוק כמו אותנו, החרדים.

"עם מי כרת נציגכם מר בנט ברית? למי מכר נשמתו? למי שרואה בכם אם כל חטאת. עם יאיר לפיד. הכי שמאל שאפשר.

אנו נצביע נגד הממשלה הזאת, שונאת דת ישראל. נקווה ונתפלל להעביר ממשלת זדון מן הארץ. אנו קוראים לבחירות חדשות, הגיע הזמן שתחזירו לעם ולבוחרים את המנדט.

בעזרת השם נזכה לפריחת עולם התורה, על אפם ועל חמתם של שונאי הדת, בראשות בנט ולפיד, שחברו יחד במטרה לפגוע בעולם התורה, והיו לא תהיה!"

ליצמן סיים את נאומו בראי התקופה, "במה שכל עם ישראל אומר בכל שנה בליל הסדר, וגם השנה נחזור ונקרא בקול: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם".

אמן. תודה רבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה מילים
כל הכבוד למר לפיד רק בזכותו התחילו האגודאים לראות איפה הם עומדים
שישבו רק באופוזיציה ויצא מזה רק טוב לעם ישראל

כן לצערינו הרב יש להם לרומסי הדת עוד שותפים והם אלה שלא הלכו לקיים מצות רבותינו הק' או שהיו עצלנים או שאחזו בהשיטה, והם שגרמו לכל הצרות האלו, שאם כולם כולם היו מתאחדים לכלל אחד היינו מקבלים ביחד עם שס קרוב לשלושים ח"כ ואז היינו יכולים לעשות ולקדש שם שמים ברבים ,והיינו עושים הכל לפי חוקי התורה הק', והם עזרו לעשות שיהיו עוד פעם חורבן עם שנאת חנם שלהם, חבל חבל ומה השכינה אומרת וכו',

ת ו ת ח

תביאו הקלטה או וידיאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture