לאן מועדות פניו של הדולר?

זו היא 'שאלת מיליון הדולר' שמי שיענה עליה ירוויח הרבה יותר ממיליון. אבל בלי הערכות אי אפשר: בנק ההשקעות האמריקני, גולדמן זאקס, מעריך כי הדולר ימשיך לצלול.

מעניין יהיה לעקוב אחת ולתמיד אחר הערכות האנליסטים בקשר לעתידו של שוק המט"ח בכלל ושל הדולר בפרט. מי שיצליח לנבא נכונה את שערו של הדולר ביום המחרת או בעוד חודש, יצליח לגרוף הון רב, אילו נבואתו אכן תתגשם.

קרא עוד:

[postim]

'נבואה' כינינו את הערכת שערו של הדולר שכן שערו נקבע על פי משתנים רבים כל כך עד שהוא איננו ניתן לחיזוי. אבל פטור בלא כולם אי אפשר, ובתי ההשקעות הגדולים בעולם מנסים לבצע ניתוחים והערכות שיסייעו להם לקבוע את מדיניות ההשקעה שלהם לטווח הקרוב והרחוק.

בנק ההשקעות האמריקני, גולדמן-זאקס, ניפק אמש ההערכה לפיה הדולר ימשיך להיחלש מול השקל עד לשער של 3.45 ₪ לדולר אמריקני אחד. אילו הערכה זו תתברר כנכונה אזי צפוי ענף הייצוא והתעשייה בארץ להינזק קשות והשאלה שנותרה פתוחה היא: מה יעשה בנק ישראל?

בשנים האחרונות, בנק ישראל בניצוחו של הנגיד הנוכחי, סטנלי פישר, פעל לייצוב שערו של הדולר באמצעות רכישה מאסיבית של דולרים. הצעד האמור הצליח באופן חלקי אולם לאחרונה שערו של הדולר הולך ונשחק שוב וכעת, ההערכה של האנליסטים תומכת בחיזוי לפיו הוא יצלול שוב.

לדברי כלכלני הבנק כפי שהם מופיעים בסקירה ששיגרו ללקוחותיהם ושפורסמה ב'גלובס', הרי שההתחזקות של השקל תנבע מהצלחת קידוחי הגז והצטרפותה של ישראל למדינות שלהן משאבים טבעיים בהיקף גדול.

הנתונים שפורסמו תחת הכותרת 'ישראל, ארץ זבת חלב, דבש ו…גז טבעי', צופים עוד כי במהלך השנים הבאות הדולר ימשיך במגמת ההיחלשות שלו מול השקל כשהם נוקבים את שנת 2016 כשנת הכרעה במהלכה הדולר יגיע לשפל נוסף מול השקל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו