חיכוכים בועדת פרי: יעלון נגד לפיד

שר הביטחון יעלון מתנגד לקביעת מכסת בחורי הישיבות שיגויסו לצה"ל | נציגי יש עתיד והבית היהודי: 1800 מתמידים יקבלו מדי שנה פטור מגיוס | נציגי משרד הכלכלה אופטימיים מהצטרפות חרדים לשוק העבודה

ועדת השרים לשוויון בנטל בראשות השר יעקב פרי, מגבירה הילוך לקראת הגשת מסקנותיה בחודש הבא. היום (חמישי) התכנסו חברי הועדה לישיבת עבודה נוספת, בה השתתפו נציגי צה"ל ומשרדי הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הדיונים צצה מחלוקת בין חברי הועדה על סוגיית המכסות של הפטורים מגיוס לתלמידי הישיבות.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הביע את דעתו הנחרצת, כי "אין להחליט על מכסות". מנגד התייצבו כחזית אחת, נציגי יש עתיד והבית היהודי וטענו כי יש לקבוע מכסות – 1,800 "תלמידים מתמידים" יקבלו בכל שנה פטור מגיוס.

גורם בוועדה ציין ואמר ל"מחלקה ראשונה", כי "למרות ההתקדמות בדיונים, חזרנו לאחור".

נציגי משרד הכלכלה הציגו את עמדתם בישיבה, לפיה מתן פטור בחודש אב הקרוב לבני ישיבות בני 22 ומעלה – יעלה בצורה משמעותית את שיעור התעסוקה בקרב הגברים במגזר החרדי, שעומד עתה על 44.7%, לעומת 72.1% בממוצע.

מיכל צוק, המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה: "שילוב חרדים בשירות המדינה ישפיע ישירות גם על שיעור התעסוקה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוגי, "אי של שפיות", בטירוף שאוחז את המדינה בשנה האחרונה, האיש הנכון במקום הנכון, גם במבטו כחילוני הוא מבין שאם המדינה רוצה לראות אי פעם חרדים בצבא, בכפיה הדבר לא יקרה אלא יביא מטרה הפוכה.

תבינו, ישחילוק בין "איש מקצוע ל"אנשי רייטינג" שביניהם ובין קריאה נכונה של המפה יותר רחוק מרחוק מזרח ממערב, ואלו עוד ה"נהגים" שיושבים על ההגה של המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו