מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר / FLASH90    

מבחן לקואליציה: השבוע יעלו הצעות לועדות חקירה בנושאי הצוללות וניגוד עניינים בביהמ"ש

ביש עתיד תל"ם אומרים כי לאחר הצהרות אשכנזי וגנץ על נושא הצוללות, עולה הציפייה שלפחות הפעם הם יעשו את מה שהם מבטיחים לציבור. ח"כ סמוטריץ' אומר: "אחיי בליכוד ובמפלגות החרדיות, לציבור נמאס מתגובות נזעמות, הגיע זמן למעשים. ביום רביעי מצביעים בעד ועדת בדיקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום רביעי הקרוב יעלו שתי הצעות נפיצות מבחינה פוליטית למליאה. ביש עתיד-תל״ם יעלו להצבעה את דרישתה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית, בנושא "שחיתות בעסקאות ברכש ביטחוני", ולאחר ההתבטאויות של גנץ ואשכנזי על כך שצריך לפתוח בבדיקה בנושא מצפים באופוזיציה שהם יתמכו בהצעה.
בנוסף, ח"כ בצלאל סמוטריץ יעלה שוב להצבעה את הצעתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי העניינים במערכת המשפט. הוא מצפה שבליכוד ובמפלגות החרדיות יתמכו ֱבזה.

בפעמים הקודמות בהן הגישה סיעת יש עתיד-תל"ם דרישה זו, לאור הצהרות אנשי כחול לבן לקיים חקירה שכזו, הרמטכ"לים לשעבר, שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי, נעלמו ממליאת הכנסת. כעת, לאחר הצהרותיהם היום, עלתה הציפייה שלפחות הפעם הם יעשו את מה שהם מבטיחים לציבור.

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, ח״כ משה (בוגי) יעלון שיציג את הדרישה בכנסת, אמר: ״אין מנוס מלחקור עד תום את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה. לא נאפשר לפרשה הזו לרדת מסדר היום הלאומי, שכן בנפשנו הדבר, כשמדובר בקודש הקודשים של ביטחון ישראל. מי שביטחון ישראל יקר לו, מי שטוהר המידות והאמון בתהליכי קבלת ההחלטות חשוב לו, חייב לעצמו ולאזרחי ישראל בירור העובדות, שכבר הובילו להגשת מספר כתבי אישום, בכפוף לשימוע, כנגד מקורבים ביותר לראש הממשלה נתניהו, והוא ״לא ידע?״ כנסת ישראל חייבת לדאוג לאינטרס הציבורי ולהביא לחקר האמת וחשיפתה, זו חובתנו כלפי מפקדי וחיילי צה״ל וכלל אזרחי ישראל״.

וח"כ בצלאל סמוטריץ' יעלה דרישה להקמת ועדת חקירה בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט.

לדבריו, בשבועות ובחודשים האחרונים פרסום רודף פרסום על כשלים עמוקים במערכת המשפט, ובכל פעם שנראה שנשבר השיא וכבר אין לאן להידרדר באה חשיפה חדשה ומטלטלת שחושפת עוול נוסף ופוגעת אנושות במעט האמון הציבורי שעוד נשאר במערכות אכיפת החוק.

בדברי ההסבר כתב: "הקלטות היועמ"ש מנדלבליט שחשפו בשבוע שעבר עמית סגל וגיא פלג כתבי חדשות 12 מצטרפות לפרסומים קודמים על ניגודי עניינים שבו מצוי היועץ ועל החלטות שקיבל במצב זה, לתחקירים של קלמן ליבסקינד על ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון, ועוד ועוד. הכנסת, היא המוסד המחוקק והמכונן של הדמוקרטיה הישראלית, אינה יכולה להישאר עוד אדישה לנוכח הכשלים העמוקים המתגלים ברשות השופטת והמבצעת ומאיימים קשות על הדמוקרטיה הישראלית ועל אמון הציבור בה".

"כצעד ראשון נדרשת הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ניגודי העניינים האמורים, את שרשיהם והשלכותיהם, ותמליץ לכנסת על צעדי התיקון והרפורמות הנדרשות בכדי למנוע הישנות מקרים אלה בעתיד, לוודא את תקינות פעילותה של מערכת המשפט ולחזק את הדמוקרטיה הישראלית. משכך אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה להקמת וועדת החקירה פרלמנטרית בנושא".

בסיום קורא סמוטריץ: "אחיי ואחיותיי בליכוד ובמפלגות החרדיות, לציבור נמאס מתגובות נזעמות, הגיע זמן למעשים. ביום רביעי מצביעים בעד ועדת בדיקה לתחלואי המערכת, מי שלא יצטרף הוא פשוט לא ימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture