ראש המוסד ביקר בחשאי אצל ראש המודיעין הטורקי

ראש המוסד ביקר השבוע בחשאיות בטורקיה | דן עם ראש המודיעין הטורקי על המצב בסוריה ואיראן | ארדואן סירב להיפגש עמו

לא ברור מה מצב היחסים האמיתי בין ישראל לטורקיה, אבל המהלך האחרון מעיד אולי על התחממות כלשהי בין שתי המדינות. על פי עיתון טורקי "הורייט", ראש המוסד הישראלי, תמיר פרדו, היה השבוע בטורקיה לביקור אצל ראש המודיעין הטורקי, האקאן פידאן. הביקור נשמר בחשאיות.

קרא עוד:

[postim]

על פי הדיווח, דנו השניים במצב העדכני בסוריה וכיצד איראן משפיעה על המדינה. מקורות טורקיים מסרו כי פרדו רצה להיפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, זאת על רקע המהומות החברתיות במדינתו. לשכת ארדואן לא נענתה לבקשה. פידאן ופרדו גם דנו בחיזוק שיתוף הפעולה המודיעיני בין אנקרה לירושלים.

ככל הנראה, העבירו השניים מידעים מודיעיניים הקשורים להשפעות ארגוני מודיעין ממדינות שכנות על טורקיה. עוד נטען כי הם דנו בהמשך המהומות האלימות בטורקיה.

מוקדם יותר הודיע ארדואן כי לא ייכנע למעשי הוונדליזם המתחוללים בארצו מזה שבועיים ימים וכי ההפגנות ייחשבו מעתה לבלתי חוקיות.

מי שעומד מאחרי ההפגנות הם מתנגדיו הפוליטים, המנסים לגרום להאטה בכלכלה הטורקית. "גורמים שמחפשים לפלג את החברה הטורקית מציתים את ההפגנות", אמר ארדואן וקרא לאזרחי המדינה לנהוג באיפוק ולחזור לשגרה, לא לאפשר לאנשים המונעים מאינטרסים שונים, להחריב את השלווה היום יומית של כל אזרחי טורקיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו