בישראל מתנערים מההצהרה שהיתה אמורה להיחתם בפולין

בישראל מתנערים מההצהרה שפורסמה אתמול | ההצהרה על הבנה כי לפלסטינים מגיעה מדינה, היתה אמורה להיחתם היום בפולין | נתניהו וחברי המשלחת הישראלית יחנכו את ביתן 27 המשופץ במחנה ההשמדה אושוויץ

ראש הממשלה היה אמור לשאת היום (רביעי) הצהרה בביקורו בפולין, לפיה אין לפקפק בלגיטימיות של מדינת ישראל ובביטחון אזרחיה, ובזכותם של הפלסטינים למדינה. אך הבוקר נראה כי בירושלים מתנערים מאותה הצהרה שפורסמה אמש, כך לפי News1.

קרא עוד:

[postim]

בהצהרה נכתב כי צעדים חד-צדדיים של ישראל או של הפלסטינים, אינם מועילים להשגת השלום. שתי הממשלות תומכות בחזון של פתרון צודק ובר-קיימא לסכסוך.

בתום ישיבה משותפת לממשלות ישראל ופולין בוורשה, בהשתתפות נתניהו ועמיתו הפולני דונלד טוסק, היתה אמורה ההצהרה להיחתם.

בלשכתו של נתניהו היו מי שהטילו את האחריות על פקידות המשרד. לדברי גורם בלשכה, "נתניהו לא עבר על הטקסט והוא נכתב בידי הפקידים במועצה לביטחון לאומי". בנוסף, ציינו, כי מדובר בהצהרה המחויבת על-פי הפרוטוקול, אך לא כדאי לייחס לה משמעות, וכי אפילו היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור לא עבר על הדברים.

ההצהרה המדוברת אכן חריגה מצד ממשלת ישראל בעניין זכותם של הפלסטינים למדינה, נושא שלא הייתה עליו עד כה הצבעה בממשלה וכי הדיבורים סביב הנושא גרמו לכולם להבין כי ישראל מתנגדת לרעיון של מדינה עצמאית לפלסטינים.

השר נפתלי בנט התנער מאחריות ואמר כי דעתו בעניין מדינה פלסטינית ידועה וברורה וכי הוא מתנגד לכך נחרצות.

חמשה שרים שהצטרפו לראש הממשלה, ייפגשו עם עמיתיהם הפולנים ולאחר מכן תתקיים ישיבת ממשלה משותפת. מחר תחנוך המשלחת הישראלית את ביתן 27 במחנה ההשמדה אושוויץ, שעבר שיפוץ בעלות של 30 מיליוני שקלים במימון ישראלי.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו