המערב מחמש את המורדים? 250 טילים הגיעו לסוריה

משלוח של טילים נגד טנקים הגיע לסוריה דרך הגבול הטורקי | גורם בכיר בצבא החופשי סירב לנקוב בשם המדינה המסייעת | זהו משלוח אחד מתוך רבים שבדרך

האם המערב החל לקיים את תוכנית חימוש המורדים בסוריה? משלוח של 250 טילים נגד טנקים מסוג קונקורס, הגיע בתחילת החודש לסוריה, דרך הגבול הטורקי. גורם בכיר בצבא המורדים שסיפק פרטים על הפרשה, סירב לציין מאיזו מדינה התקבלו הטילים.

קרא עוד:

[postim]

אותו בכיר השוהה בימים אלו בטורקיה, על מנת לפקח ולהסדיר את המשלוח הצבאי, מגלה כי זהו הראשון מתוך סדרה של תחמושת צבאית שעושה דרכה לסוריה. הארגונים הנלחמים נגד המשטר הסורי, קיצוניים ברובם וניתן ללמוד זאת על פי משלוח הנשק. "הטילים המתקדמים נמצאים בעיקר בידי ארגוני מורדים אסלאמיים קיצוניים", אומר הבכיר.

"הטילים נמצאים במחסנים שבידי קבוצת 'אחראר אלשאם', המחזיקה בהם בהסכמת המדינה שסיפקה את הטילים ובתיאום עם הממשל האמריקני. נשק כזה לא היה בנמצא בסוריה עד לפני הוועידה הערבית שהתכנסה לפני ארבעה ימים". הוסיף.

על פי הערכות צבאיות, הטילים הללו מסוגלים להגיע למהירות של 200 מטרים בשנייה ולדיוק של 90 אחוזים. טווח הירי עומד על שלושה קילומטרים, כאשר הטיל ניתן לשליטה מרחוק על ידי סימון. בנוסף,
לאחר השיגור ישנה אפשרות של תיקון מסלול השיגור, וניתן לשגר את הטילים ממשגרים קבועים ותוך כדי תנועה.

פריסת הטילים נועדה לקעקע את הכוח המשוריין הסורי, שהוא אחד היתרונות הבולטים של צבא סוריה מול המורדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו