חקלאים בצפון: "משמשים כמוצבים חיים מול קני חיזבאללה"

חקלאי הגליל מאיימים להשבית את כל מחוז הצפון ביום א' אם הממשלה תאשר את ביטול חוק הגליל על מנת לממן את מסקנות וועדת טרכטנברג • ארגון מגדלי העופות: "תושבי הצפון לא צריכים לשלם את מחיר המחאה החברתית"

אל תאבדו את הצפון: חקלאי הצפון יערכו מחר (ו') כנס חירום של ראשי המושבים והקיבוצים בצפון הארץ במחאה על כוונת ראש הממשלה לבטל את חוק הגליל שנועד לעזור לחקלאות בצפון, ולהשתמש בתקציבים המוקצים לכך לשם מימון מסקנות טרכטנברג. אם יבוטל החוק, מתכוננים החקלאים להשבית כליל את מחוז הצפון כולל מוסדות החינוך.

קרא עוד בJDN:

[postim]

כינוס החירום ייערך מחר בראשות ראשי המושבים והקיבוצים בקו העימות בצפון וארגון מגדלי העופות בשעה 10:00 בבוקר במושב צוריאל, נגד כוונת ראה"מ נתניהו להביא לישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון החלטה לבטל את חוק הגליל לצורך מימון מסקנות וועדת טרכטנברג.

אם ההצעה לא תורד באופן מיידי מסדר יומה של הממשלה בכוונת ראשי המושבים והקיבוצים להשבית ביום ראשון באופן מלא את היישובים והלימודים בכל אזור הצפון ולעלות עם הילדים להפגנת ענק של תושבי הצפון בקרית הממשלה בירושלים ולפתוח בצעדי מחאה חריפים.

מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, אמר, כי "חוק הגליל המסייע למגדלים בצפון הוא חלק מרכזי בפרנסתם של התושבים בקו העימות. זהו אזור שאין בו אפשרויות תעסוקה רבות והכנסתן של אלפי משפחות נשענת על ענף הלול. מדובר במשפחות שהן ברובן במצב סוציו אקונומי נמוך יותר מאלו שוועדת טרכטנברג מבקשת לטפל בהם ולשפר את מצבם והם האחרונים שצריכים לשלם את המחיר על המחאה החברתית".

לטענת הארגון, "משיחות שקיימו ראשי ענף הלול עם שרים בממשלה הביעו רבים את תמיכתם בתביעות, אך אמרו שראש הממשלה הפעיל עליהם לחץ כבד להצביע על כמקשה אחת על הקיצוצים וזאת בניגוד לצו מצפונם", כך על פי דבריהם.

"היישובים בצפון הם 'מוצבים חיים' מול קני החיזבאללה והם חלק בלתי נפרד מהביטחון של מדינת ישראל, אומרים החקלאים הזועמים. "אנו פונים ומבקשים מראש הממשלה ומהשרים להתעשת ולא לאבד את הצפון ולהסיר את ההצעה הרעה הזו מסדר היום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו