כוחות כבאות והצלה מנעו אסון גז בקריית ארבע

אירוע חמור של דליפת גז המרכז המסחרי בקריית ארבע הסתיים בנס ● בזכות ערנות אזרחית, פונו כל התושבים באזור ● כוחות כבאות והצלה יו"ש נטרלו את הגז ● תושב המקום נעצר בחשד לרשלנות ועברות נוספות

סמוך לשעה 09:30 התקבל דיווח ראשוני במוקד כב"ה יו"ש על דליפת גז במרכז המסחרי בקריית ארבע. רשף משנה אסף אברס דובר כבאות והצלה יו"ש מסר כי למקום הוזנקו שני צוותים של לוחמי האש באופן מיידי, ובנוסף הוקפצו צוותי סיוע מבאר שבע, אלמוג ואשד.

עוד נמסר מדוברות כבאות והצלה יו"ש, כי הצוותים שהגיעו למקום זיהו כי מדובר בריכוז גז גבוה בתוך חנות בגדים שבמרכז המסחרי, בשל סכנת התפוצצות פונו המרכז המסחרי, שני גני ילדים סמוכים, וכן בניין מגורים סמוך.

צוותי חברת החשמל, וניידת חומרים מסוכנים של כיבוי אש נמצאים גם הם במקום. האזור כולו נחסם להגעה על ידי אנשי מחלקת הביטחון של קריית ארבע ומשטרת ישראל, בשל הכבישים החסומים ההגעה לעיר חברון מופנית לשכונת ה500 בקריית ארבע

דובר המשטרה מחוז ש"י מסר: "בגזרת חברון דווח על דליפת גז מחנות הנמצאת במרכז המסחרי בקריית ארבע, במקום האירוע נמצאים כוחות משטרה וכבאות והצלה. הזירה נסגרה ברדיוס של 150 מטר מהחנות".

בתום שעתיים של פעולות השתלטות על דליפת הגז בחנות הבגדים שבמרכז המסחרי קריית ארבע, השתלטו לוחמי האש על הדליפה והאזור נפתח לתנועה, למעט חנות הבגדים בה אירעה הדליפה.

רשף משנה אסף אברמס דובר כב"ה יו"ש מסר כי לוחמי האש אווררו את המבנה ומהלו את ריכוז הגז בריסוס מים. לאחר בדיקת ריכוזיות הגז נמדדו כמויות נמוכות של גז.

תושבת קריית ארבע מסרה לסוכנות תצפית, כי בזכות פעילותם המהירה של לוחמי האש נמנע אסון כבד. לדברי התושבת, בשל העובדה כי מדובר ביום חמישי בבוקר היו במרכז המסחרי אנשים רבים, ואילו היה ניצוץ במקום, הדבר היה יכול להוביל לאסון כבד.

היום בעקבות הקריאה על דליפת הגז, הגיע למקום בנו של הקבלן שביצע את עבודות הגז במקום עפ"י החשד הוא אשר הגיע לטפל בקריאה היום על אף שככל הנראה אינו מוסמך.

מדוברות מחוז ש"ינמסר כי כאשר תוחקר החשוד ע"י השוטרים החל להימלט מהמקום, בוצע מרדף רגלי אחריו והחשוד בן 24, תושב קריית ארבע נעצר והועבר להמשך טיפול חקירות מרחב חברון, בחשד לרשלנות, שיבוש הלכי חקירה והתחזות לעובד חברת הגז, אביו זומן לחקירה.

צילום: ירח ראפ ומשה בוטביה – סוכנות תצפית

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (9)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (10)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (1)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (3)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (4)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (5)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (6)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (7)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (8)

אירוע דליפת גז קריית ארבע - סוכנות תצפית (11)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו