המשרד לשירותי דת יחל במיפוי בתי העלמין האזרחיים

צוות המשרד לשירותי דת הונחה לקדם תכנית מיפוי של הקברים בבתי העלמין בארץ ● פיילוט המיזם כבר פועל בעכו ורושם הצלחה ● בקרוב, בכל רחבי הארץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במסגרת הנגשת שירותי הדת והפיכתם לידידותיים ברמה הטכנולוגית, סגן השר לשירותי דת, ח"כ אלי בן דהן, הנחה באחרונה את אנשי המשרד לשירותי דת, להתחיל במיפוי בבתי הקברות בארץ, על מנת לאפשר את נגישות המידע לכל המעוניין.

מי מאיתנו לא הגיע לבית העלמין לפקוד את קברי יקיריו והסתבך במציאת הקבר במשך דקות ארוכות. עם הגידול של בתי העלמין במדינת ישראל, גם זמן החיפוש אחרי הקבר המבוקש גדל והפך עבור מבקרים רבים לסיוט.

סגן השר לשירותי דת, ח"כ אלי בן דהן החליט לטפל בנושא והנחה את אנשי המשרד להתחיל במיפוי של הקברים בארץ. במשרד לשירותי דת ציינו כי מדובר במלאכה מורכבת שצפויה להימשך חודשים רבים, היות ובכל שנה נפטרים במדינה ישראל כ- 35,000 אנשים. לשם המחשה, בבית העלמין הר המנוחות בירושלים לבדו קבורים 50,000 איש.

יצויין כי כבר לפני עשר שנים הקים משרד הבטחון מאגר ממוחשב של נתוני החללים בכל מערכות ישראל כולל מקום קבורתם בבתי העלמין הצבאיים.

עם זאת, בעיר עכו כבר פועל פיילוט ראשון בתחום בתי העלמין הציבוריים שיישמה המועצה הדתית בעכו בשיתוף חברת כרמל אשר יסייע למבקרים להגיע אל קברי יקיריהם, באמצעות עמדת המחשב שהוצב בכניסה לבית העלמין ומוציאה פלט מודפס עם שמו של הנפטר, מספר החלקה ומיקומה, לאחר הקשת שם הנפטר המבוקש.

יו"ר המועצה הדתית בעכו, רובי לוזון, הקים והתקין עמדת חיפוש בכניסה לבית העלמין, בה כל מבקר יוכל לרשום את שם הנפטר ולקבל הסבר מודפס על מיקום החלקה המבוקשת. היוזמה של לוזון, מגיעה בהמשך למהלך אותו מוביל סגן השר לשירותי דת, להנגשת שירותי הדת בכל התחומים במשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות.

לדברי רובי לוזון העומד בראש המועצה הדתית היוזמה הגיעה בעקבות תלונות רבות על הקושי באיתור הקברים. "הגיעו אלי אנשים רבים שהגיעו לבית העלמין בין אם על מנת להשתתף באזכרה או ציון יום פטירה וסיפרו לי על הקושי באיתור הקברים. בתי העלמין נראים לעיתים לחלק מהאנשים כמו מבוך מסובך בגלל אלפי הקברים והדבר יצר תחושת אי נעימות בזמן שאנשים מבזבזים על מציאת הקבר המבוקש, ולכן החלטתי למצוא פתרון לבעיה".
לדברי לוזון הם מיפו את כל שמות הקברים שחלקם נותרו ללא שמות ברורים של הנפטרים בגלל הזמן הרב שעבר והכניסו אותם לתכנת מחשב מיוחדת שפיתחו עבורם מתכנתי חברת כרמל. "עכשיו כל אדם שמגיע לבית העלמין לא צריך להסתבך, והמחשב מוציא פלט מודפס וברור בו מופיע שם הנפטר, תאריך פטירה ומיקום הקבר".

לדברי סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן, יוזמתו של לוזון מהווה חלק מובנה בשדרוג שעוברים שירותי הדת בשנה האחרונה, משך שנים הציבור הרגיש ששירותי הדת אינם מדברים אליו בשפתו. היום אנו מראים לו ששירותי הדת יכולים להיות נגישים וידידותיים. מאז כניסתי לתפקיד הצבתי דגש על הנגשת שירותי הדת לטובת התושבים, והפיכת המשתמשים לצרכנים, והנה זה מתחיל לעבוד ואנחנו רואים עוד יוזמות לשיפור שירותי הדת.

יוזמה זו מצטרפת למהפכה שכוללת את חיבור המועצות הדתיות למאגר ממוחשב אחד, המהפכה הטכנולוגית בכשרות שתיעשה דרך שקיפות של מרכיבי תעודת הכשרות בשימוש באמצעים טכנולוגיים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture