נתניהו יורה לבטל את ההגבלות שהטיל לפיד על החרדים בהטבת המע"מ

אחרי התנגדות הדרגים המקצועיים, ופוליטיקאים מהקואליציה ומהאופוזיציה, גם ראש הממשלה מתקן את עיוותי שר האוצר • פטור המע"מ יורחב גם למי שלא שירת בצבא • היוזמה כולה תוכפף ל'מחיר מטרה' כבהצעתו המקורית של השר אריאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להורות מחר בכינוס קבינט הדיור לשר האוצר יאיר לפיד, לבטל את מגבלת השירות הצבאי כתנאי לקבלת הפטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי ההחלטה של נתניהו התקבלה למרות התנגדותו הצפויה של שר האוצר לפיד,

קרא עוד:

[postim]

בנוסף יביא ראש הממשלה את הצעת "מחיר מטרה" בו יבחרו קבלנים שיציעו במכרזים את המחירים הנמוכים ביותר ובכך ליצור פיקוח על מחירי הדירות, גם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הודיע כי הוא מתנגד לתכנית לפיד משום שלטענתו רוכשי דירה ראשונה חדשה מהווים רק שמונה אחוזים מכלל העסקאות השנתיות בשוק והמגבלות שהוצבו בהצעת לפיד כמו משך תקופת השירות צבאי מורידות אחוז ניכר נוסף מסך העסקאות.

כזכור לפני כשבוע פרסם יאיר לפיד את החלטתו הצפויה לבטל את המע"מ ליוצאי צבא למרות התנגדותם המקצועית של הבכירים במשרדו, התנגדות שאף הובילה להתפטרותו של הכלכלן הראשי במשרד האוצר.

שרים וחברי כנסת כמו גם אישים פוליטיים נוספים מתחו ביקורת קשה על החלטתו הבלתי הגיונית ובלתי שקולה של שר האוצר. הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה השוויונית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו