הלך לעולמו הרופא הנערץ הד"ר ר' יורם בנטל ז"ל

ר' יורם בנטל ז"ל היה איש ירא ד' ושומר קלה כבחמורה • ניהל את מחלקת הפגיה בבית החולים לניאדו בקרית צאנז • זכה להערכת הרבה ואמונם של גדולי ישראל

הבשורה הקשה מרכסים על הילקחו בטרם עת של ר יורם בנטל ז"ל היכתה גלים בכל רחבי הארץ.

המנוח ז"ל היה איש ירא ד' ושומר קלה כבחמורה, ושמעו הגיע למרחקים כשניהל את מחלקת הפגיה בבית החולים לניאדו בקרית צאנז במקצועיות ומסירות רבה שראויה לשבח, משפחות רבות נזכרו בליווי המקצועי והצמוד שהעניק להם בשעותיהם הקשות והמתוחות תוך שבוא משר אוירה של רוגע וביטחון בחסדי ה' על כל סובביו.

הלווייתו יצאה ביום שישי מהיכל ישיבת כנסת חזקיהו ברכסים.

הד"ר בנטל ז"ל נחשב למומחה בכיר מסוגו, ושימש כיו"ר איגוד רופאי פגים ותינוקות וכמנהל פורום תחום פגים ויילודים בו השתתפו מנהלי מחלקות פגים מכל רחבי הארץ. דעתו המקצועית והמלומדת הוחשבה אצל בכירי הנאונטולוגים בעולם.

למרות מעמדו, העדיף ר' יורם לעבוד בבית החולים לניאדו דווקא, בזכות אופיו החרדי והאווירה הייחודית בה מתאפיין בית החולים. גם האד' מצאנז שליט"א שהד"ר היה קשור אליו בלו"נ והיה מגיע אליו להתייעץ, היה שולח אליו -כמו גם גדולי התורה ורופאים מכל הארץ- להיוועץ דווקא עמו בנושאי לידת פגים.

ד"ר בנטל התאפיין בחכמה ובמקצוענות שהפעימה רופאים בכירים רבים שהשתאו למראה של יהודי חרדי המנהל מחלקה כה חשובה.

ר' יורם ז"ל נואם באחד הכנסים הרפואיים
בנטל

מנכ"ל המרכז הרפואי הרב חיים המרמן אומר: הסתלקותו של ד"ר בנטל כואבת לא רק להורים הרבים שהיו נהנים ממנו בעצה במזור ותושיה, אלא גם לכל הרופאים וצוות מחלקת יולדות -על אף שזו המחלקה הכי שמחה בבית החולים- עצובים כעת עם הסתלקותו של הד"ר הנערץ.

יעידו על כך כל מאות הורי הפגים על התקוה שהעניק לפגים והוריהם בשעות הקשות והראשונות, והלב החם והרגיש שהיה ער לקשייהם. עדות חיה על כך ניתן לראות במסדרון הארוך שבמחלקת יולדות בדמותם של עשרות מכתבי ההוקרה והתודה לד"ר בנטל, מדובר באבידה גדולה לעולם הרפואה בכלל ולציבור החרדי בפרט. יהי זכרו ברוך".

ר' יורם ז"ל עם אחד הפגים שהציל
IMG-20140510-WA0000

2 1 הצבעה
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כתבתם " רופאים בכירים רבים שהשתאו למראה של יהודי חרדי המנהל מחלקה כה חשובה". שטויות רופאים כלל לא מתייחסים לזה. אתם שיש לכם רגשי נחיתות ודעה כאילו חרדי שמצליח בתחום זה הינו חריג.

מה קרה לו???

הפג שלנו טופל אצלו במסירות וסבלנות נדירה

איך אתה יודע?????????????????????????

סיפור ששמעתי על המנוח:
בן לקרוב משפחתי שנולד ל"ע עם מום מסובך בלב, והיו צריכים להטיסו לחו"ל לטיפולים. הוא נולד בלניאדו. וכל הרופאים אמרו שאין הרבה סיכויים, אולם ר' יורם ז"ל אמר שיש כמה אחוזים שיצליחו להצילו והוא ממליץ לטוס.

כשקרוב משפחתי הגיע לבית חולים בארה"ב ואמר כי הופנה על ידי הד"ר בנטל. הם אמרו שהוא כבר יצר איתם קשר, ושאלו אותו איזה קשרים יש לו עם המומחה הזה שהוא כ"כ דואג לו ומבקש שיקבל את השירות הכי טוב.

בבית החולים הוא קיבל שירות מועדף היות שהם קיבלו טלפון מגדול המומחים בארץ.

זה סיפור אחד. אגב קרוב משפחתי לא פגש את ר' יורם לפני שטס, והיה נדהם לגלות שהוא חרדי. ואז הבין הכל למה התקשר והתאמץ בשבילו. כי כל ישראל ערבים זה לזה. וכזאת התנהגות אפשר למצוא רק אצל יהודים שומרי תורה ומצוות.

להנהלת האתר: תודה על הכתבה הנפלאה.

יצא לנו להיות בלניאדו לעת שמחה,
מרגש היה לקרא את מכתבי הברכה שכתבו לו שהתנוססו על הקיר.

יהי זכרו ברוך!

שמעתי שבנו של האדמו"ר שליט"א הגיע מנתניה כמה שעות קודם השבת להספיד אותו ברכסים. אמרו שהוא היה התגשמות החלום של אדמו"ר זצוק"ל בהקימו את בית החולים, שאלו יהיו הרופאים שעובדים בו. יראי שמים ולומדי תורה לצד מומחיות מעולה ברפואה.

אני בהלם!!!
בעת שהותי בביה"ח לניאדו ראיתיו בעבודתו כשהוא מתמסר כפשוטו ממש לפגים בני יומן עד לשחרורם המלא וגם לאחר מכן היה מתעניין ודואג וכו', הוא שהה כמעט 24 שעות בפגיה של הביה"ח כולל בשבתות, באהבה לכל היילודים כאילו הם בניו, מי שלא ראה אותו בעבודתו לא יבין מה זה מסירות, חבל על דאבדין…
במשך הזמן שהייתי שם ראיתי הרבה סטודנטים (רובם מאלו שאינם שומרי תומ"צ) שבאו ללמוד אצלו והיה מלמד אותם…

מישהו יודע מה קרה לו?
האם זה היה פתאומי?
כי לא שמענו על כך שהוא היה חולה או משהו כזה.
יהי זכרו הטוב ברוך.

היה לו את המחלה הארורה ר"ל
היה לו את זה יותר מחצי שנה ה"י
שנשמע ונתבשר בשורות טובות

ציטוט: "ר’ יורם ז”ל עם אחד הפגים שהציל"
הוא לא נראה פג…

מה? אתה לא רואה שהידיים שלו לא מגיעות לאורך השרוול? אתה לא רואה שהרגליים שלו עטופות בגרבונים? אתה לא רואה שפלומת השערות שלו קטנה מאוד? אתה לא רואה שהפנים שלו חיוורות וחלשות?

כנראה שלא נולד לך פג. תמשיך לזלזל…

חבל על דאבדין ולא משתכחין.. איש יקר מאד, שחזר בתשובה, והפך להיות עבד ה' ממש. יחד עם רעייתו גידל וטיפח משפחה לתפארת שממשיכה בדרך התורה והיראה. היה דוגמא מדהימה לאדם 'צנוע ומעלי'

היה שכן שלי איש משכנו ומעלה תמיד מדבר עם כולם בגובה העיניים. איש צדיק וירא השם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו