צפו: כך פועלת יחידת הלוחמה בטרור של צה"ל

תיעוד נדיר, חלקו מגוף ראשון, של אימון מדריכי הלוט"ר, הכח המיוחד למבצעי לוחמה בטרור מורכבים, והאנשים שמלמדים את כלל היחידות המיוחדות איך להתמודד עם בני ערובה, מסעות הרג ותרחישי קיצון

כשמחבלים חמושים משתלטים על מבנה ומחזיקים בו בני ערובה, ניצבת משימה עבור היחידה ללוחמה בטרור (לוט"ר). בזמן שנציג משא ומתן מנסה להתמקח עם החוטפים, צוותי הלוט"ר מתגנבים ומחכים לקבלת הפקודה להשתלט על המבנה ולחלץ את בני הערובה. צוות אחד מזנק ממסוק, בעוד השני מטפס על המבנה באמצעות סולמות, מותיר את החוטפים בהפתעה גמורה; לפני שהם מספיקים להבין מה קורה- הם כבר נתפסים.

זוהי רק דוגמה אחת לפעילויות המיוחדות שמבצעות יחידות המתמחות בלוט"ר. יחידות ההשתלטות, פלוגות הסיור והיחידות הסודיות ביותר – כולן מקבלות את הכשרתן ומאומנות על ידי בית הספר ללוט"ר, הגוף היחיד שמכשיר ללחימה בטרור בצה"ל.

החשיבות של מקצועיות מדריכי הלוט"ר היא קריטית. בנוסף לפעילויות לוט"ר מורכבות והכשרות של יחידות מיוחדות, המדריכים גם מצטרפים לפעילות מבצעית באיו"ש ככוח מומחה במעצרים. "אנחנו רוצים להתאמן בצורה דומה עד כמה שאפשר לדרך בה נילחם", טען ראש מדור לוט"ר, רס"ן א'.. ככל שאנחנו מדמים בתרגילים מצב שקרוב יותר למציאות כך הלוחם יידע לשמור על קור רוח ולפעול נכון במצב אמת".

אימוני היחידה מתבצעים בכלל המתארים, ועל כל הגזרות השונות, כך שהיחידה תוכל להתמודד עם כל תרחיש ותוכל לאמן כל יחידה בהתאם לצרכיה המבצעיים הספציפיים. "אנחנו כמדור וכיחידה נדרשים להכיר את כלל התרגולות ולדעת לבצע אותן בצורה הטובה ביותר כדי להדריך", הוסיף.

עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה, ולכן המסלול שעובר מדריך לוט"ר הינו מאתגר. המסלול בנוי מטירונות חי"ר בחטיבת כפיר, שלאחריה מגיעים הלוחמים ליחידה ועוברים קורס מדריכי לוט"ר. הקורס כולל שלושה שלבים: פרט, צוות והדרכה. "בפרק הפרט עובדים בעיקר על כשירות הלוחם בירי מ-m-16, ממיקרו תבור ומנשק קצר", הסביר רב-סרן א'. "בשלב הצוות עובדים על תכנים מקצועיים: איך להתמודד עם התרגולות כצוות". בשלב האחרון, ההדרכה, זוכים חניכי הקורס להתנסות בהדרכה על התרגולות שעד כה ביצעו בעצמם.

העובדה שהיחידה אחראית על הכשרת הלוט"ר בכלל היחידות מביאה לשפה משותפת ביניהם. "אנחנו משמשים ככלי לכל המפקדים, בכך שאנו מתאימים את הכשירות והתרגולת לכל יחידה כבר משלב ההכשרה. כל יחידה מתאמנת למה שהיא צריכה לספק – כל יחידה והצורך המיוחד שלה", הבהיר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה סרטון זה מחפש באתר כזה ?
לא מתאים.

לא הבנתי!
זה למען כבוד רבותינו?
רחמנא ליצלן!!!!!

האם הסרטון הזה מגיע מהממחי"ם שבוטלו ?

אנו כואבים נמרצות ומרות על החוצפה השפילה של האתר הזה לפרסם כל מיני סרטים על צה"ל
והמטרה ברורה ופשוטה

בעוד שאנו ההורים בוכים יום יום על המצב הלא פשוט שבננו הנחמד נקלע בו באי קבלת פטור ודיחוי ואמא שלו מתעוררת בלילות עם פחדים נוראים מה שיכול לקרות ברוחניות וגשמיות

מגיע האתר הזה שקיבל גושפנקא כאתר חרדי ובחוצפה שפילה פירסם בזמן האחרון כמה סרטים שאין לו שום שייכות לחדשות, ואך ורק לקרר אותנו מהצב הנורא שנמצאים בו

גם אני מצטרף לכל המגיבים הקודמים.
הייתי מציע שכל מי שיראת ה' בלבבו ומתנגד לפרסום כתבות מסוג זה באתר, ישתתף במחאה וישלח תגובה לאתר, אפילו רק במילים 'גם אני מצטרף'. כדי שבעלי האתר ידעו מה הציבור לא רוצה לראות כאן.
אם יהיו הרבה תגובות כאלו, אפילו במילים הנ"ל, לא נראה כאן יותר כאלו דברים.

תגידו את האמת, הסתכלתם בסרט או לא????
אם כולנו נפסיק לצפות בסרט אז מנהלי האתר יראו שבמקום אלפי צפיות יהיו רק 10 או 20 והם יבינו שזה לא מעניין. כל זמן שאנחנו כן רואים את הסרט סימן שזה מעניין…

שמתם לב שהצבא כותב "בני ארובה"?
ככה זה כשלומדים ליבה…

נערישקייטן אני הסתכלתי וזה ממש לא מעניין
זה שטויות שאם מסתכלים זה הוכחה שזה מעניין להיפך סתם הרגיז אותי "גם לא מעניין וגם מרגיז"
שאנו נמצאים במצב כמו ברוסיה לפני מאה שנה כשהתחילו לקחת הילדים הקטנים לצבא "קונטוניסטן" והיו בכל עיר יהודים אויבער חכמים שעזרו להם עם כל מיני אמתלאות שעי"כ יהיו יותר יהודים בצבא ויכלו יותר להחזיק ביידישקייט,

ולחלק היה להם גם ראיות שונות שהחידושי הרי"ם0 בירך חייל בגיל 22 שלקחו אותו בכפייה כמובן, וזה ראיה שזה כן דבר טוב (וכידוע שסיפורים כאלו לא אומר שהרבי חושב שזה דבר רק חיזק אותו במצבו וכדו')

ולמעשה נחרב לגמרי כל היידישקייט וילדים תמימים וחמודים מהורים טובים וצדיקים ומבתים חמים לכל דבר שבקדושה, וילדים כאלו נהיו במשך הזמן ברובם גויים גמורים

ואלו ששברו בשעתם את המערכה המרה הם אשמים בהכל!!!!!!!!!!

וכידוע מר' משה פיינשטיין והחפץ חיים והרש"ב שהיו גדולי עולם שצעקו מרות על הגזירות אבל היו הרבה יהודים מבינינו (ובפרט עיתונאים למיניהם!)שרצו למצוא חן בהרשעים והשתיקו את כל עם ישראל,

יש לי תחושה שיש הרבה מהמגיבים שפשוט רואים את הסרטים האלו באתרים אחרים… ולכן פה הם רוצים שיהיה רק חדשות
יכול להיות שעדיף שגם האתר הזה יביא קצת! דברים כאלו שלא נצטרך
לרע(א)ות בשדות זרים…

כמה רשעות ושפלות יש במגיב הקודם

שקר וכזב"

בוודא ובוודאי שרוב רובם של הקוראים לא יכולים בכלל ליכנס לאתרים אחרים
(כי א"כ לא היו בכלל מ סתכלים פה)
}"וכל הפוסל במומו פוסל", ואתה לבד נכנס לכל מיני אתרים לא טובים ואל תתלה ח"ו באחרים

ומבקשים מאוד מאתר ה"לא נכבד" להוריד מיידית את כל החלונית הזאת והשטויות של לוחמי לוט"ר וכו'

באמת מבקשים מאוד לא להביא סתם שטויות ואימונים של צבא להציבור שמתנזר מזה

בס"ד
מתי יפתח אתר חדשות נקי ונורמלי לציבור החרדי שיש לו סינון מינימאלי ולא יאפשר לכל משיגינער לשלוח טוקבקים בלי שמישהו מסנן את זה???
באמת "תודה רבה" לכם באתר שאתם מפרסמים סרטים של הצבא…. איפה השכל??

גם אני מצטרף לכל הנ"ל.

וודאי ובוודאי שאין כאן המקום להביא סרטונים שכאלו. ואף אם תימצי לומר שבימים כתיקונם אין זה עוול גדול כל כך (על הצד שכך הוא), מכל מקום בימים אלו שרשויות המדינה (שצה"ל היא אחת השלוחות שלהם) הכריזו מלחמת חורמה כנגד היהדות החרדית כל שכן קל וחומר בן בנו של קל וחומר שצריך להחרים אותם ולא להתייחס אליהם ולא להביא ידיעות מאיתם.

מצרף להנ"ל. זה באמת מיותר ומזיק.

אין בסרט זה ולא כלום חדש. זו דרכו של עולם, כך כמו בימי המכבים היינו מגינים על עצמנו ושומרים נפשותינו. בתקופת השואה לא הגנו על עצמנו והרגו בנו מיליונים הגרמנים ימח שמם וזכרם.

לצופה מהצד,בתקופת המכבים, לא הגנו על גופנו!!! נלחמנו לש"ש, על נשמתנו, ולכן כנגד כל הסיכויים ,עם חיילים שלא אומנו,היה ניצחון. זה כל מה שאומרים בעל הניסים.(אגב-גם בפורים "ניצחנו" בלי צבא) בשואה היו צבאות חזקים משיכולנו להקים,שהובסו. ופשוט שזו היתה גזירה,(לשם המחשה- אם מחר איראן זורקת אטום,מה יועיל הצבא??) ולכן גם אם לאור הסכנות, השהייה בארץ דורשת צבא, חסד הוא משמים,שה' שומר אותנו,על אף כל החרון שהממסד הזה גורם!!

נו בחיידר גם שיחקנו

לא רואים בסרט דברים לא צנועים אז מה הבעיה תסבירו לי

רק תסבירו לי מאיפה אתם מצפים שהאתר הזה ירויח כסף??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו