כוחות צבא ומשטרה פועלים בקדחתניות בצומת חלחול

שבועיים וחצי לחטיפה וכוחות גדולים של צה"ל פועלים הערב לאיתור הנערים שנחטפו בגוש עציון | בוגי יעלון: "מקווה שנגיע כמה שיותר מהר אל הנערים ואל חוטפיהם" | כוחות הצבא נתקלים בהפרעות סדר קשות מצד הפלסטינים באזור

בשעות האחרונות כוחות צבא גדולים מתרכזים באזור חברון לאיתור שלושת הנערים החטופים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי מרואן אל-קוואסמה, בן 30, ועאמר אבו עיישה, בן 32, הם שני החשודים בביצוע החטיפה. אל-קוואסמה, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. הוא חוסל בפעולת ימ"מ בשנת 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בירושלים, במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב. אבו עיישה, עובד כנפח ואחיו – שנחשב לפעיל חמאס – נהרג בשנת 2005 בהתקלות עם כוח צה"ל.

אמש פורסם בכלי תקשורת פלסטיניים כי צה"ל עצר את עומאר אבו עיישה, אביו של עאמר אבו עיישה, החשוד במעורבות בחטיפת שלושת הנערים. האב היה בעברו פעיל חמאס ונעצר על בשנת 1995 אחרי שהסתיר בביתו מבוקש של חמאס. על פי הדיווח, יחד עם אבו עיישה נעצרו תשעה בני משפחה נוספים. סיבת מעצרם אינה ברורה ולא ידוע האם יש קשר לחטיפת הנערים.

שר הביטחון משה יעלון בביקורו בשדרות הערב התייחס למבצע "שובו אחים" ואמר כי כוחות הביטחון "ממשיכים במאמץ המבצעי והמודיעיני לאתר את הנערים החטופים ואת החוטפים". יעלון הוסיף: "אנחנו מתקדמים, אבל עדיין צריך אורך רוח וסבלנות. ממשיכים עם כל הכוח וכל המאמץ, ואני מקווה שנגיע כמה שיותר מהר אל הנערים ואל חוטפיהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו