ועדת החינוך: "השלטון המקומי מנצח על עושק הסייעות"

מידי שנה חוזרת על עצמה הסאגה המסמלת יותר מכל את העסקתן של הסייעות בחינוך המיוחד כעובדות קבלן: הפיטורין השערורייתיים לקראת החופש • ועדת החינוך קוראת לשלטון המקומי למשוך את מכתבי הפיטורין של הסייעות המשלבות ולעבור למתכונת העסקה של 12 חודשים

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת בנושא פיטוריהן של הסייעות המלוות ילדים עם צרכים מיוחדים, קראו חברי הכנסת לשלטון המקומי ולרשויות המקומיות למשוך את מכתבי הפיטורין אשר נשלחו לסייעות ערב החופש הגדול.

לדברי ח"כ הגב' גלאון יוזמת הדיון, אלפי סייעות המועסקות על ידי השלטון המקומי קיבלו בימים האחרונים הודעת פיטורין שתכנס לתוקף ב-1.7 – מועד תחילת חופשת הקיץ. "מדובר בגזל כבשת הרש ובגלגול אחריות של השלטון המקומי כלפי משרד החינוך. משרד החינוך מעביר לשלטון המקומי את כל התקציב, אבל השלטון המקומי מחסיר את חלקו ב"מאצ'ינג" בתקופת חופשת הקיץ".

ח"כ הגב' שטה: "כספי הציבור שאנחנו משלמים, לא מגיעים לסייעות. אי אפשר להסתכל על הנשים האלה כעל שפחות וגם לזנוח אותן כשמגיע החופש הגדול". ח"כ מיכאלי הוסיפה כי הסייעות מועסקות בתנאים של עובדות קבלן ואסור להשלים עם המצב.

דן בן חיים ממרכז השלטון המקומי השיב בשם השלטון המקומי כי תנאי העבודה נקבעים בהסכמים קיבוציים ומדובר בחונכות המלוות את הילדים לפי המסגרת המוקצית על ידי משרד החינוך. לדבריו, כאשר אין ליווי של ילד – אין לסייעות את מי ללוות ולא נכון יהיה לשלם לסייעת אם היא לא עובדת.

לדברי יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע, משרד החינוך נותן תקציב ל-12 חודשים והתלוש של הסייעות צריך להינתן מדי חודש בחודשו במשך 12 חודשים, גם כשאין עבודה. "לא עולה על הדעת שיפטרו אותן בכל שנה מחדש. אני קורא לרשויות המקומיות להחזיר את מכתבי הפיטורין ולמצוא את הדרך כדי לשלב את אותן הסייעות כבר עכשיו לקראת שנת הלימודים הבאה וכן לעבור למתכונת של תשלום שכר לחודש. יש להתייחס אליהן בכל הכבוד הראוי".

בדיון השתתפה סייעת משלבת שאמרה: "התפתחנו כחברה עם כניסת חוק השילוב, אבל הסייעות נשכחו. הלב שלי מתרחב כל בוקר והסיפוק הוא עצום כשנחשפות ההצלחות בתהליך. מכתבי הפיטורין הם תעודת עניות של כל הנוגעים בדבר. האם מוגזם לבקש בטחון כלכלי"?

אם לילד משולב ויו"ר קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים תקפה את השלטון המקומי ואמרה: "הילד שלי אוטיסט ויהיה אוטיסט עד כיתה יב'. אל תפטרו את הסייעים שלו מדי שנה. מדובר פה בקבלת דבר במרמה. זה הכסף של הילד שלי ואתם גנבים".

לאחר מכן, לבקשת יו"ר הוועד מצנע תיקנה את דבריה ואמרה: "הם לא גנבים, אבל הם גונבים כסף ששייך לילד שלי. מדובר בילדים שזקוקים לרצף טיפולי. כשבכל שנה מחליפים סייעת שלא מכירה את הילד, זוהי התעללות בילדים".

צילום: אילוסטרציה

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקוף שנשאר שקוף,

לא נממש את זכות ההצבעה לרשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו