עניי עירך קודמין? צה"ל מקים בית חולים שדה לפלסטינים

הכוחות שעל גבול עזה נצטוו להקים בית חולים שדה לפלסטינים באזור מעבר ארז | בית החולים שהוקם באישור הרמטכ"ל ולאור הנחיות הדרג המדיני יעניק טיפול רפואי הומניטרי לאוכלוסייה הפלסטינית | פעילותו תחל בשעה 20:00 בערב באחריות חיל הרפואה

על רקע מבצע "צוק איתן" והפעילות הקרקעית ברצועת עזה, שנועדו לפגוע בתשתיות הטרור של החמאס בדגש על מנהרות התופת, החליט הדרג המדיני על הקמת בית חולים שדה במעבר ארז. לאור החלטה זו, ולפי המלצתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), אלוף יואב (פולי) מרדכי; אישר הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ את הקמת בית החולים במעבר, הממוקם באזור צפון רצועת עזה.

הקמת בית החולים מתבצעת בשל הנסיבות המיוחדות בתקופה זו, ומיועדת להענקת טיפול רפואי הומניטארי לאוכלוסיה הפלסטינית. בית החולים עתיד לקלוט חולים ופצועים פלסטינים, בתיאום עם מנהלת התיאום והקישור בארז, לטובת קבלת טיפול רפואי. במסגרת זו יכלול בית החולים שירותי מרפאה בסיסיים כולל טיפול במקרים דחופים, לרבות נשים וילדים, וכן חדר לידה ואפשרות לאשפוז. בית החולים יאוייש ע"י רופאים, אחיות, טכנאי רנטגן ומעבדה.

במהלך פעילותו יפעל בית החולים תחת אחריות חיל הרפואה. הוא יקום במעבר ארז של משרד הביטחון, במבנה קיים ומוגן. פעילות בית החולים תחל היום בשעה 20:00 בערב.

בעוד זרועו האחת של צה"ל פועלת לגדוע את הטרור, ידו האחרת מושטת לעזרת האוכלוסיה האזרחית בעזה המשמשת את חמאס כמגן אנושי. במסגרת צעדים הומניטריים אלו הוחלט היום על הפסקת האש בסוג'עייה שהחלה בשעה 13:30 והייתה אמורה להימשך כשעתיים, למרות ההפרות החוזרות ונשנות מצד חמאס לאורך כל הפסקת האש ההומניטרית- צה"ל מצידו האריך את הפסקת האש לשעתיים נוספותעד לשעה זו (17:30).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו