אושר מתווה הפיצויים לנזקי "צוק איתן" בגין חודש יולי

הנהלת משרד האוצר, ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים דנים בשעה זו על מתווה פיצויים עקיפים לתושבי הדרום בעקבות מבצע "צוק איתן" | בפגישה סוכם כי על מנת לתת מענה מידי לתושבי הדרום יינתנו פיצויים בשלב זה על נזקים עקיפים בגין חודש יולי על פי מתווה הפיצויים העקיפים שניתנו בעקבות מבצע עמוד ענן | בתוך כך משרד הכלכלה מודיע הבוקר כי מובטלים לא חייבים להתייצב בלשכות שירות התעסוקה בדרום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגן שר האוצר, מיקי לוי, מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן החליטו לפני זמן קצר על הקמת צוותי עבודה שידונו בסוגיית הפיצויים העקיפים לתושבי הדרום הגרים בטווח של 0-40 ק"מ. מטרת הצדדים היא להגיע לסיכום מהיר ולהעניק וודאות לתושבי הדרום ולעסקים.

בפגישה סוכם כי בשלב זה יינתנו פיצויים בגין חודש יולי לתושבי הדרום בעקבות מבצע "צוק איתן", על פי מתווה הפיצויים העקיפים שניתנו בעקבות מבצע "עמוד ענן". במידה והמבצע יימשך, ייפגשו הצדדים על מנת להמשיך ולהסדיר את נושא הפיצויים העקיפים, גם ביחס לחודש אוגוסט.

בהתאם לסיכום בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן יינתן פיצוי לעובדים לפי פרמטרים שייקבעו, בהם עובדים ברשויות מקומיות שלא פתחו את מוסדות החינוך והקייטנות. כמו כן, תוסדר סוגיית עובדים עם מוגבלויות שנמנע מהם להגיע למקום עבודתם.

בישיבה השתתפו גם החשבת הכללית, הממונה על התקציבים, מנהל רשות המסים, משה אשר, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, ראש אגף שוק ההון ופנסיה בהסתדרות, זאב חושן ומנכ"לית אג"ם בהסתדרות, עינב קבאלה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "החובה שלנו היא להביא וודאות ובטחון כלכלי לאזרחים שנמצאים בשעה קשה זו וכך פעלנו מרגע תחילת המבצע. יש כאן אמירה חברתית וכלכלית חשובה".

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "אני מקווה כי הפיצוי יינתן וייושם במהירות ויעילות. כמו כן, על הממשלה למצוא פתרון הולם במהירות לבעיית תזרים המזומנים שנוצרה לעסקים רבים בדרום".

משרד הכלכלה: אין צורך להתייצב בלשכות התעסוקה

שר הכלכלה, נפתלי בנט, החליט כי לשכות התעסוקה בקו 40 ק"מ יישארו פתוחות – אך מבקשי העבודה אינם מחויבים להתייצב. זכויותיהם יישמרו גם ללא התייצבות בלשכה

בדיון אשר התקיים בנושא התייצבות דורשי עבודה בלשכות התעסוקה במהלך מבצע צוק איתן, החליט השר בנט כי לשכות התעסוקה בקו ה- 40 ק"מ יישארו פתוחות ויספקו שירותים לדורשי עבודה ומשק לשעת חירום, אולם החל מהיום, תבוטל חובת ההתייצבות, זאת בכדי להקל על תושבי הדרום.

לאור דיווחו של מנכ"ל שרות התעסוקה, בועז הירש, על מאות פניות בימים האחרונים מצד דורשי העבודה בבקשה להקל עליהם לאור המצב הביטחוני, החליט השר בנט כי יש לשמור על זכויות מבקשי העבודה גם ללא התייצבות בלשכות התעסוקה במהלך המבצע. משמעות ההחלטה הינה המשך הזכאות של דורשי עבודה לדמי אבטלה והבטחת הכנסה, גם אם הם לא התייצבו בלשכה.

במהלך הדיון, עלתה גם הסוגיה של דורשי עבודה בדרום, אשר לא התייצבו בלשכות התעסוקה עד כה – החל מתחילת המבצע. גם כאן הנחה שר הכלכלה את מנכ"ל שירות התעסוקה לשמור על זכויותיהם.

בהתאם להנחיית השר, הודיע שירות התעסוקה כי אזרחים התובעים קצבת אבטלה והבטחת הכנסה, ואשר נדרשו עד כה להתייצב בלשכות הנמצאות באשדוד, באר שבע, נתיבות, אשקלון ושדרות, קריית גת, קריית מלאכי, יבנה, אופקים ורהט, אינם חייבים בהתייצבות בלשכה עד לתום המצב המיוחד או עד להודעה אחרת וזכויותיהם תישמרנה כחוק. יובהר כי לשכות אלו ישארו פתוחות ויסייעו לכל דורש. הנחיה זו חלה גם על דורשי עבודה אשר מקום מגוריהם הינו בטווח ה -40 ק"מ והנדרשים להתייצב בלשכות אשר אינן בטווח ה- 40 ק"מ. פרטים ניתן לקבל באתר שירות התעסוקה, דף הפיייסבוק ובמוקד הטלפוני של שירות התעסוקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture