אחרי מחיר הדמים: נפתח הקטע הראשון של כביש 31 המשודרג

במהלך החודש הבא, צפוי להיחנך קטע נוסף באורך של כ-25 קילומטרים, מערד למולדה • הכביש החדש ישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של הכביש ויקצר את משך הנסיעה מערד לבאר שבע באופן ניכר

בשורה טובה לנהגים: הקטע הראשון של כביש 31 החדש, מגשר נחל מרעית ועד גשר נחל באר שבע, נפתח הבוקר לתנועה. זאת, במסגרת תכנית של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, לשדרג את כביש 31, משוקת ועד ערד, בעלות של 1.3 מיליארד שקלים.

מדובר בקטע של כחמישה קילומטרים, מתוך כ-31 קילומטרים הנסללים כיום מחדש, הכולל ארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון ומפרדה בטיחותית ביניהם. שדרוג קטע הכביש כלל גם הסדרה של הכניסות ליישובי הפזורה הבדואית כסיפה, דריג'את ומכחול והקמה של מחלף ומעגל תנועה, שיגבירו את הבטיחות בכניסה לישובים אלה.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ציין כי תוך חודשיים, צפויים להיפתח קטעים נוספים באורך של כ-25 קילומטרים, מערד למולדה. הכביש הנבנה בסטנדרטים גבוהים ומודרניים, ישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של הכביש ויקצר את משך הנסיעה מערד לבאר שבע באופן ניכר.

שר התחבורה הוסיף, כי העבודות לשדרוג כביש 31, מצומת שוקת, סמוך לנחל חברון ועד לעיר ערד, כוללות את הרחבת הכביש מדרך חד מסלולית לדרך דו-מסלולית, בעלת שני נתיבים לכל כיוון. קטע הכביש נכלל ברשימת הכבישים האדומים, בהם אירעו תאונות דרכים קטלניות.

ההיסטוריה האדומה של כביש 31

[postim]

לאורך הכביש, מוקמים מספר מחלפים, מפרידנים ומעברים תת קרקעיים שיאפשרו נסיעה רצופה בכביש. הכביש יכלול גם מעקות בטיחות ותאורה לכל אורכו וייתן מענה לנפחי התנועה הגדולים, הצפויים בעקבות תכניות הפיתוח המתוכננות באזור.

תוך חודשיים, צפויים להיפתח קטעים נוספים באורך של כ-25 קילומטרים, מערד למולדה. הכביש הנבנה בסטנדרטים גבוהים ומודרניים, ישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של הכביש ויקצר את משך הנסיעה מערד לבאר שבע באופן ניכר.

כביש 31

במסגרת העבודות, בקטע שבין מבואות ערד לצומת נבטים, הוסט התוואי הקיים באורך של כקילומטר וחצי, באזור היישוב כסיפה, במטרה להימנע מפגיעה באתר ארכאולוגי ובתי קברות קיימים. בנוסף, מוקמים מפרידנים בצמתים לאורך הקטע, מעבר תחתי, רמפות, מעגלי תנועה, מעבירי מים, תאורה ושיקום נופי. חלק ממעבירי המים ינוצלו גם כמעבר לבעלי חיים.

מחלוקת על אופי צומת להבים

אך לפני שבוע, עלה כביש הדמים לכותרות בעקבות התאונה החמורה בה נהרגו שמונה נשים מהכפר חורה שבנגב, ראש מועצת להבים אלי לוי התראיין לכלי התקשורת ואמר כי התריע בפני מנכ"ל משרד התחבורה אודות צומת להבים, ונתקל בתגובה הלקונית "אנחנו מטפלים בזה". לדבריו, הוא דרש להרחיב את הציר, כך שיהיו ארבעה נתיבים במקום שניים.

במשרד התחבורה אמרו כי ראש מועצת להבים משקר, מטעה ומנסה לתפוס טרמפ על דמם של ההרוגים והפצועים בתאונה המחרידה שאירעה בכביש 31, כדי לקדם הקמת מחלף בצומת להבים. שכן, התאונה לא התרחשה בצומת, שם יש בעיות עומס, אלא בכביש 31 לכיוון צומת שוקת, שהוא כביש אדום שיוחלף עוד לפני סוף השנה הנוכחית, בכביש חדיש ובטוח, המוקם בימים אלה.

כל הארץ- נגב!

קטע הכביש שבו אירעה התאונה יוחלף כבר בחודש יוני השנה בכביש 6 ועד סוף השנה יפתחו כל קטעי הכביש של כביש 6 מלהבים ועד שוקת. מדובר למעשה במהלך של החלפת הכביש הנוכחי בכביש חדיש, מהיר ובטוח. יצוין, כי הממשלה משקיעה בימים אלה 1.3 מיליארד שקלים, בהארכת כביש חוצה ישראל, מקרית גת ועד שוקת ומשם באוטוסטרדה חדישה עד ערד, וזה למעשה המענה האמיתי לכבישים האדומים והצורך לחבר את הנגב למרכז.

חלקים מכביש 6 דרום כבר הושלמו במהירות ונפתחו לתנועה. קטע הכביש מלהבים ועד לקיה נפתח לתנועה לפני כשלושה שבועות ובחודשים הקרובים צפויים להיפתח בהדרגה, קטעים נוספים של הכביש. הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל שבו הושקעו כבר מאות מיליוני שקלים, מתוכנן להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ- 60 קילומטרים. עם השלמתו הוא יהפוך לאחד הכבישים הבטוחים ביותר בארץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו