מרן רבי שלום כהן בכנס ראשי הקהילות: "ריבונו של עולם, איפה הכרת הטוב למרן?"

"כשעלו לכאן הנוער ממדינות ערב הייתם צריכים לראות איך הם נראו. היום כולם דיינים, אבות בתי דין וראשי ישיבות. מי עשה את כל זה? חכם עובדיה יוסף. וכי לא צריך להכיר טובה למרן במה שהוא ביקש מאתנו?!" שאל • "אנחנו מצווים על 'נעשה ונשמע' – גם אם יש לך שאלות", הוסיף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב שלום כהן בכינוס ראשי קהילות למען שס

רבנים, ראשי קהילות וגבאי בתי הכנסיות בשכונת גאולה ומקור ברוך בירושלים התכנסו אמש לאסיפת חירום למען חיזוקה של תנועת ש"ס בבחירות הקרבות. הכינוס התקיים בביהמ"ד דרכי דוד בראשותו של הגאון רבי שמואל פנחסי שליט"א, ובמעמד מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן שליט"א.

בתחילה פתחו בדברים חברי מועצת העיר מטעם ש"ס, סגר"ע הרב צביקה כהן, הרב נחמיאל סבן והרב מכאל מלכיאלי, שהציגו את דרכי הפעולה בקרב בתי הכנסיות והקהילות הקדושות למען תנועת ש"ס. לאחר מכן, אל היכל ביהמ"ד נכנס מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן שהתקבל בשירה אדירה "אמת מה נהדר היה מראה כהן גדול"

הגאון רבי יורם מימון שליט"א ראש ישיבת 'תורת משה' קידם בדברי ברכה את מרן ראש הישיבה שליט"א ונשא מילים קצרות בחשיבות המערכה. "היום ראשי הישיבות הגדולות לא מקבלים כל בחור, הם רוצים בחורים מובחרים, אבל מי הכשיר אותם לכך – רק רשת החינוך שהקימה תנועת ש"ס. כל זאת בזכות הרשת שבנתה את הישיבות הקטנות, שבנתה את הבחורים של הישיבות שיבנו את הישיבות הגדולות.

"מי שרוצה להמשיך את המפעל הקדוש הזה צריך לפעול למען זה. צריך להבין את האחריות המוטלת עלינו להקים את הישיבות ולהחזיר את העטרה ליושנה כמו שרבינו מרן זצ"ל רצה".

מרן הגר"ש כהן שליט"א שנשא את המשא המרכזי, קרא בכאב לראשי הקהילות לפעול בכל הכח ואמר כי זוהי חובה גמורה להירתם לכך. "אתם רבני הקהילות אני בטוח שאתם מבינים את הדברים ולא צריך להגיד מה לעשות. השכינה בגלות ובא כל אחד ואומר שהוא עוזר לעם ישראל. מי העוזר לעם ישראל, מי?, עם ישראל נשתבח בעיני הקב"ה ב'נעשה ונשמע' בלי לשאול שאלות. זה מה שקראנו בפרשת השבוע 'כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע'. הגמרא אומרת שאמרו 'נעשה ונשמע' באו המלאכים וקשרו להם שתי כתרים אחד בגלל נעשה ואחד בגלל נשמע. למה הקדימו נעשה לנשמע?. כי קודם אמרו נעשה בלי תנאים ואח"כ נשמע את כל מה שצריך לעשות, אבל בהתחלה ישר אמרו נעשה".

"תנועת ש"ס עם מרן זצ"ל עשתה ישיבות ומוסדות תורה. כשבאו לכאן הנוער שעלו, אלה שניצלו מהפושעים שרצו לעשות אותם גויים – באו אצלנו. היית רואה איך הם נראים, והיום איפה כולם? כולם דיינים, אבות בתי דין, ראשי ישיבות. מי עשה את כל זה? חכם עובדיה שהוסיף עוד ועוד. נפתחו הרבה תלמודי תורה, ישיבות קטנות, היום אומרים שכמות הבחורים של הישיבות אצל הספרדים יותר מכמות האשכנזים. ועל כך לא צריך להחזיק לו טובה, ריבונו של עולם?, לא צריך לעשות מה שיגיד לנו? אנחנו חייבים בנעשה ולהמשיך לפעול למען התנועה שמרן זצ"ל הקים.

"מי שלא עושה כך הוא מסכן. היום כאן ומחר שם, אתה יודע אם מחר אתה תהיה כאן או לא?. תזכה לעשות שעה אחת ברצונו של ה' יתברך זה שווה את כל החיים. יפה שעה אחת בעולם הזה מכל חיי העולם הבא".

בסיום דבריו פנה מרן הגר"ש לראשי הקהילות והגבאים בפנייה נרגשת: "כל אחד יש לו ציבור גדול של בית הכנסת. אם יש לך הרבה אתה צריך להשפיע עליהם. לומר להם, זו המצווה. אין מצווה אחרת אין היום חוץ מיהדות התורה עוד מפלגה שדוגלת בנושא של 'לעשות רצונו יתברך'.

"ש"ס היא המפלגה היחידה שמרן חיזק אותה ותמך בה. שלושים שנה עבד עליה בכח והיה רץ ממקום למקום. זו המפלגה שהדגל שלה הוא תורה יראת שמיים, להרבות תלמודי תורה, כמה שיותר ישיבות. זה מה שהקב"ה מחכה לנו. ה' יהיה בעזרכם שהקב"ה ימלא משאלות לבכם לטובה ושיהיה לכם את המרץ לעורר את כל אלה שיש לכם השפעה עליהם שנשמעים לכם בחובה. תבין או לא תבין – צריך לפעול למען המפעל הקדוש הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture