תרעומת עקב חילול שבת בכותל המערבי לקראת ביקור ראה"מ

ראש הממשלה נתניהו הגיע עם צאת השבת לכותל המערבי לשאת תפילה להצלחת מסעו לארה"ב אך למרבה הכאב ההכנות נערכו עוד בשבת קודש • " אני מאמין בעוצמת היחסים בין ישראל וארה"ב, בעוצמתם להתגבר על חילוקי הדעות, אלה שהיו ואלה שמן הסתם עוד יהיו" אמר נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אמש בכותל המערבי, ערב צאתו לארה"ב, במהלכו אמר: "ערב נסיעתי לארה"ב ביקשתי לבוא הנה לכותל המערבי. בהזדמנות הזו אני מבקש לומר שאני מכבד את נשיא ארה"ב ברק אובמה. אני מאמין בעוצמת היחסים בין ישראל וארה"ב, בעוצמתם להתגבר על חילוקי הדעות, אלה שהיו ואלה שמן הסתם עוד יהיו.

"כראש ממשלת ישראל, חובתי לדאוג לביטחונה של ישראל ולכן אנחנו מתנגדים בתוקף להסכם שמתגבש עם איראן והמעצמות, שיכול לסכן את עצם קיומנו. מול הסכם כזה אנחנו חייבים להתאחד וגם להסביר את הסכנות שנובעות מההסכם הזה, לישראל, לאזור ולעולם כולו".

התמרמרות רבה נרשמה בקרב המתפללים הרבים שגדשו את הכותל בשעת רעוא דרעווין והבחינו כי עוד לפני צאת השבת עובדי הכותל המערבי נעלו את שערי הכניסה לתוך קשת וילסון, כבר בשעה 17:51 (21 דקות לפני צאת השבת) נסגרו כל השערים אל הרחבה המקורה בגלל ביקור נתניהו בכותל שנערך מספר דקות לאחר צאת השבת.

רק' לאחר 15 דקות בהם עמדו מאות מתפללים בחוץ כשהם חשופים לקור הירושלמי ולרוחות העזות הגיע מפקד משטרת הכותל והורה לעובדי הכותל לפתוח את שערי הכניסה. המתפללים הרבים שבאו לפקוד את שריד בית מקדשנו ציינו כי זו היתה הרגשה בלתי נעימה בעליל כאשר למול עיניהם ובסמוך למקום ממנו לא זזה שכינה נעשו הכנות לביקור עוד בשבת קודש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו