שנה לחוק הגיוס • פרוש: "כתם שחור בספר החוקים של המדינה"

"יהדות התורה גדולה וחזקה מסוגלת להסיר בס"ד את הכתם ובידי בעלי זכות הבחירה תלוי הדבר" אמר אמש ח"כ פרוש בכינוס בחירות • פרוש הזכיר כי יסודו של הסדר 'תורתו אומנותו' הוא בזכות אגודת ישראל ורק בכוחה להמשיך להגן על לומדי תורה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמש במוצאי שבת התייחס חה"כ הרב מאיר פרוש לתאריך של היום יום ראשון י' אדר, בו לפני שנה בדיוק, השלימה הכנסת את אישור החקיקה של חוק גיוס בני ישיבות בכפיה.

בדבריו ציין שחוק זה המבקש לקעקע את ההסדר הקיים מאז קום המדינה, ולפיו כל מי אשר תורתו אומנותו, זכאי לקבל דיחוי משירות צבאי, הוא כתם שחור בספר החוקים של המדינה העברית והיום הזה ייזכר לדיראון עולם.

הרב פרוש ציין שלימוד התורה הוא יסוד מוצק בחיי העם היהודי, ולאחר השואה האיומה במזרח אירופה, הבינו ראשי המדינה דאז שיש לאפשר את לימוד התורה לכל מי אשר נפשו חשקה בכך ולקומם בכך את מרכזי התורה בארצנו הקד'.

תודות לאגודת ישראל ומנהיגה בימים ההם הרב יצחק מאיר לוין ז"ל שפעל בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל, הושג ההסדר שתלמיד אשר לומד בישיבה וכולל, מקבל דיחוי משלטונות הגיוס.

במשך 65 שנים שמרו נציגי יהדות התורה בכנסת מכל משמר ופעלו ללא ליאות כנגד כל פגיעה או סטייה מהסדר מקודש זה, אך לצערנו, הממשלה שהוקמה לפני שנתיים בראשות נתניהו, כאשר מפלגות יש עתיד – לפיד, ישראל ביתנו – ליברמן, התנועה – ליבני והבית היהודי – בנט, שהיו שותפות לקואליציה הרעה הזו, ביטלו את ההסדר לבני הישיבות באמצעות החוק האומלל, שנתקבל כאמור, היום לפני שנה, שמתנה את המשך ההסדר הנ"ל, בהתגייסות מספקת לצבא של תלמידים ממוסדות החינוך החרדי, וקביעת מספר התלמידים שנקבע בידי הממשלה.

יתירה מכך, בחוק האומלל אף נקבע, שאם לשיטת הצבא לא יתגייסו מספיק חרדים, יתבטל כליל ההסדר הנ"ל, ומלבד 1800 תלמידים עילויים יקבלו כל תלמידי הישיבות והכוללים צווי גיוס, ובהיעדר היענות מצד לומדי התורה, הרי כל המסרב יוכרז כאדם פלילי.

אתמול קראנו "זכור את אשר עשה לך עמלק" העם היהודי ממשיך המסורת מאז מעמד הר סיני, עבר גלויות ורדיפות לאורך כל הדורות, הוסיף הרב פרוש, ומכוח האמונה בהבטחה שהתוה"ק לא תמוש מפינו ומפי זרענו… עד עולם, הרי למרות הניסיונות והקשיים, אנו איתנים ויציבים, ופריחת מרכזי התורה והישיבות בעיצומה, כך גם גדל והולך ב"ה מספר לומדי התורה.

כעת, נוצרה הזדמנות, באשר הממשלה הרעה הזאת נפלה וחלפה מן העולם, ובעוד מספר שבועות מתקיימות הבחירות, ברור לכל שהמקום לתיקון החוק האומלל וקביעה מחודשת להסדר המקודש שסלל בשעתו את הדיחוי של לומדי התורה משירות צבאי, יהיה שוב בכנסת שתיבחר בכ"ו אדר ש.ז.
הרב פרוש התייחס לאמירות המפויסות הנשמעים מפי דוברים חילוניים ממפלגות שונות, כולל התייחסותו של ראש הממשלה נתניהו לפני מספר ימים, שבדעתו לבטל את הסנקציות הפליליות, והוסיף, רק לפני שנה וחודש, נתניהו הבטיח לחברי ולי אישית, שהוא לא יאפשר הכללת סעיף שכולל סנקציות פליליות, אך לצערנו הוא נכנע לדרישותיו של לפיד, וכזכור, בחוק האומלל נכלל הסעיף של הסנקציות הפליליות.

רק יהדות התורה – שתגיע לכנסת הבאה – גדולה וחזקה, מסוגלת להסיר את הכתם השחור מספר החוקים של המדינה העברית, להחזיר את ההסדר המקודש שנקבע לפני 67 שנים, אך הדבר תלוי בהתעוררות הרבתית של בעלי זכות הבחירה לכנסת, שבהם תלוי הדבר, וככל שירבו המצביעים לרשימת יהדות התורה שסימנה ג', יגדל הסיכוי, ובס"ד יתוקן החוק וההסדר המקודש מהעבר יתחדש שוב, סיים הרב פרוש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture