רבה המיתולוגי של רומא • הרב אליהו טואף זצ״ל

הרה״ג רבי אליהו טואף זצ״ל, כיהן במשך חמישה עשורים כרבה של רומא • הלוויתו תצא מחר בשעה 13:00 (שעון מקומי) מרחבת ביהכ"נ הגדול ברומא לעבר העיר ליאונרדו שם יטמן • בן 100 שנים היה בפטירתו

ברוך דיין האמת: אמש (א') הלך לעולמו הרה״ג רבי אליהו טואף זצ״ל אשר כיהן כרבה של העיר רומא במשך חמישה עשורים, בן 100 שנים היה בפטירתו.

רבי אליהו זצ"ל נולד בעיר ליבורנו ביום ט"ז אייר שנת ה'תרע"ה.

כיהן כרבה של רומא עד לפני 13 שנה – ביום ד' בחשון תשס"ב, אז התפטר מתפקידו. בטקס הפרידה השתתף רבה הראשי לישראל הרב ישראל מאיר לאו שליט"א שציין את תרומתו הרבה של הרב למען הקהילה היהודית במשך שנות כהונתו, ועל תרומתו להכרתה לאחר שמספרה צומצם במהלך מלחמת העולם השניה.

קודם לכן שימש כרבה של קהילת אנקונה באיטליה, ורבה של וונציה. הרב זצ"ל נחשב לסמכות הרבנית העליונה של יהדות איטליה מאז תום מלחמת העולם השנייה.

נטל חלק בפעילות הציבורית האיטלקית וייצג את יהודי איטליה וקהילת רומא באמצעי התקשורת. כמו"כ ניהל קשרי ידידות עם ראשי דתות שונות שמאוד העריכו את אישיותו.

נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הגר"פ גולדשמידט השוהה ברומא אומר הערב כי ״הרב טואף היה מנקיי הדעת תלמיד חכם גדול ואיש אשכולות. שריד לדור דעה״. לדברי רבה של רומא, הרב שמואל די סייני ״הרב טואף היה דוגמא ומופת להנהגה יהודית שורשית ובשמירה על הגחלת היהודית״.

הלוויתו תצא מחר בשעה 13:00 (שעון מקומי) מרחבת ביהכ"נ הגדול ברומא לעבר העיר ליאונרדו שם יטמן לצד אביו שכיהן רבה של ליאונרדו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו