למרות אזהרות המשטרה: עיריית חיפה חסמה הבוקר שוב את שערי בז"ן

"או שיתנו הסברים או שבעל הבית ימשיך להשתגע", אומרים בעירייה, ולא מתרשמים מעיכובו של קצין הרכב העירוני לחקירה אתמול • תושבי היישוב עתלית הצטרפו גם הם למאבק ודורשים מראש המועצה למנוע את הכניסה למפעל המזהם 'שרפי כרמל' • בתוך כך, הורה בית המשפט לעיריית חיפה לעכב את ביטול רישיונות העסק למפעלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבוקר חסמה שוב עיריית חיפה את הכניסה לשערי המפעלים המזהמים בעיר, על אף שצעד דומה אתמול הסתיים בהתערבות המשטרה ובעיכוב קצין הרכב של העירייה לחקירה.

מהעירייה נמסר כי במבצע לילי נסגרו על ידי משאיות הזבל של העירייה שערי המכליות של בז"ן ובשעה 6:15 נסגר מסוף חיפה כימיקלים. החסימה מתבצעת כרגע במלואה ובעירייה מתכוונים לשבש את דרכי הגישה למפעלים בשיטות נוספות בקרוב.

"מדהים שיצא דו"ח של משרד הבריאות ולא שמענו ממנו הסברים כבר שבוע. אפילו לא התבטאות אחת של המשרד הרפה או של המשרד להגנת הסביבה שחולק אתו את אותה חוסר אונים. משום מה זה לא מעניין אף אחד ועיריית חיפה ניצבת כרגיל בחזית. אז או שיתנו הסברים או שבעל הבית ימשיך להשתגע", אומרים בעירייה.

626924pic_C
"בעל הבית השתגע". חסימת שערי המפעלים הלילה

אתמול הצטרפו גם תושבי עתלית למחאה נגד המפעלים המזהמים את האוויר, והם קוראים לפעולה מידית נגד מפעל 'שרפי כרמל' הפועל בשטח היישוב.

מתושבי היישוב עתלית נמסר "אנו קוראים לראש המועצה לקחת דוגמה מראש עיריית חיפה, מר יונה יהב, לגלות מנהיגות, להוביל את הפעולה ולהביא את רכבי המועצה לחסום את הכניסה. אנו דורשים להוציא צו סגירה למפעל 'שרפי כרמל' הפועל כבר יותר מחצי שנה ללא רישיון עסק. למפעל אין אישור של המשרד להגנת הסביבה ואין לו אישור של המועצה לרישיון עסק". התושבים הבהירו, כי במידה וראש המועצה לא ייענה לדרישתם, הם יחסמו בעצמם את הכניסה למפעל.

קרא עוד:
[postim]

'שרפי כרמל' הינה יצרנית של מגוון רחב של דבקים ושרפים (תוספי חוזק והדבקה) למגוון תעשיות כגון: עץ, נייר, קרטון, ציפויים וטקסטיל. הפיתוח והייצור מבוצעים באתר החברה בעתלית, וחלק גדול מתוצרתה למפעלים בכל העולם: אירופה, צפון ודרום אמריקה, אפריקה והמזרח הרחוק.

137_mini_pics_1
פועל ללא אישורים כבר מספר חודשים. מפעל 'שרפי כרמל' בעתלית

בקיץ בשנה שעברה, בעקבות אירוע דליפת חומרים מסוכנים שאירעה במפעל וגרמה לזיהום כבד באזור, הורה המשרד להגנת הסביבה להפסיק את פעילות המפעל, בעקבות שורה של כשלים המסכנים את הציבור. המשרד שלל את היתר הרעלים של המפעל והורה לבעלים לפנות את כל החומרים המסוכנים במקום לאתר הפסולת הרעילה בנאות חובב בתוך שבוע, אולם בעקבות הבנות שהושגו בין המדינה לבעלי המפעל, ממשיך המפעל בפעילותו חרף התנגדות התושבים והמועצה המקומית.

משרד הבריאות: התחלואה בסרטן באזור חיפה גבוהה משמעותית מהממוצע הארצי

הסיבה להתחדשות המחאה היא מכתב ששלח בשבוע שעבר ראש שירותי ביראות הציבור במשרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, אל פקיד ממשלתי הממונה על תכנון ובנייה. במכתב נאמר כי בבדיקה שביצע משרד הבריאות בין השנים 1998-2007, אשר במסגרתה נבדקו 60 מקרים של סרטן בילדים באזור חיפה, ב-30 מהמקרים ניתן לקשור בין מחלת הסרטן לזיהום האוויר. עוד נבדקו 4,860 מקרי תחלואה של סרטן במבוגרים – שם נמצא כי ניתן לקשור בין 16% ממקרי הסרטן לזיהום האוויר.

אתמול בבוקר, במהלך חסר תקדים בחומרתו, הוציאה עיריית חיפה צווי סגירה למפעלים המזהמים את האוויר בעיר ובסביבותיה, והודיעה כי "לא תהיה כניסת מכליות למפעלים ותימנע אספקת דלקים ואמוניה למשק הישראלי”, עד להתערבות ממשלתית.

12_l
מלחמת ראש בראש. בתי הזיקוק ומפעלי הכימיקלים במפרץ חיפה

במקביל להוצאת צווי הסגירה ולחסימת המפעלים, הגישה העירייה עתירה להקפאת כל התכניות במתחם ‘קרקעות הצפון’ המיועדות לחוות הגז, למכלי הנפט של תש”ן (תשתיות שמן ונפט) ולמתחם בז”ן. “לא ניתן לדחוף למטרופולין חיפה עוד תשתיות מזהמות”, הבטיח ראש העיר, יונה יהב.

היום קיבל בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה את בקשת בז"ן והורה לעירייה לעכב את ביטול רישיונות העסק שהוציא ראש העיר למפעלים, עד למתן החלטה אחרת. דיון בנושא נקבע למחר.

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הודיע כי ימליץ להכריז על מפרץ חיפה כאזור מוכה זיהום אוויר. במשרד הדגישו כי המסמך של משרד הבריאות מציג נתונים שנאספו רק עד 2007, וכי בשנים האחרונות נרשמה ירידה ניכרת ברמת זיהום האוויר במפרץ. עם זאת, “האזור עדיין מדורג במקום הראשון בפליטות מזהמי אוויר בישראל, כפי שפרסמנו באתר לפני כחצי שנה. לאור מכלול הנתונים, המשרד מגבש המלצות לשר החדש שיכנס לתפקיד להכריז על מפרץ חיפה כ’אזור מוכה זיהום אוויר'”.

1891527-18
ראש עיריית חיפה חותם על צווי הסגירה למפעלים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture