המו”מ הקואליציוני: ח"כ פרוש ביקר במעונו של האדמו"ר מצאנז

לאחר שאמש (א') הגיע ח"כ ליצמן למעונו של האדמו"ר מבעלזא בכדי לעדכנו בהתקדמות המו”מ הקואליציוני, הגיע ח"כ פרוש למעונו של האדמו"ר מצאנז, שם שהה משך שעה ארוכה • צוותי המו"מ של יהדות התורה וש"ס יפגשו מחר שוב עם נציגי הליכוד

ח"כ הרב מאיר פרוש הגיע למעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א ועדכנו לקראת חתימת ההסכם הקואליציוני ככל הנראה בימים הקרובים. אמש ביקר יו”ר סיעת ‘יהדות התורה’ ח"כ הרב יעקב ליצמן במעונו של כ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא שליט”א.

כפי שדווח, צוותי המשא והמתן הקואליציוני של מפלגות 'הליכוד' ו'יהדות התורה' הגיעו היום לסיכומים כמעט סופיים בעניינים השונים שעל הפרק, בעיקר בסוגיות דת ומדינה בהם נרשמו מחלוקות של הרגע האחרון.

היות שסיעת ‘יהדות התורה’ מתנהלת בהכוונתם של ‘מועצות גדולי ישראל’ בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א, וחברי הכנסת מטעם הסיעה הפועלים בשליחותם של גדולי הדור, חייבים הם לקבל את אישורם וברכתם של אדמו”רי ורבני ‘המועצות’ לפי חתימת ההסכמים הקואליציוניים.

[postim]

בתוך כך, היום נפגשו צוותי המו”מ של ש”ס ויהדות התורה לסבב נוסף של שיחות כדי להגיע לחתימה על כניסה לקואליציה.

בסיום הפגישה הוחלט כי מחר בצהריים בשעה 12:00 יקיימו הצדדים פגישה נוספת כשעל פי ההערכות אולי עד אז יגיעו לסיכומים סופיים וההסכם בין הצדדים ייחתם

לעת עתה נראה כי שאלת התפקידים ב'יהדות התורה' כבר סגורה וכי משרד הבריאות יופקד בידי ליצמן (סגן שר במעמד שר), ראשות ועדת הכספים לגפני וסגנות שר לפרוש, ככל הנראה במשרד החינוך. בכפוף לסיכומים הסופיים עם ש”ס, ייתכן שלבסוף ימונה פרוש לסגן שר השיכון, תפקיד בו החזיק בתקופת כהונתה של ממשלת נתניהו הראשונה, לפני כמעט שני עשורים.

לעומת זאת בש”ס המצב סבוך הרבה יותר וכי כחלון ובנט מערימים קשיים ומאיימים במשבר במידה וראש הממשלה לא ייענה לדרישותיהם הקשורות למשרד הדתות ולועדות התכנון במשרד הפנים.

בש"ס חוששים: נתניהו לא יבטל את המע"מ על מוצרי יסוד

בסיעת ש”ס חוששים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחמק מלהביע הסכמה בהורדת מע”מ על מוצרי היסוד.

כזכור, במהלך מערכת הבחירות ובעקבות התחייבותה של ש”ס לבוחריה הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתמוך בהורדת המע”מ על מוצרי יסוד ואף התחייב להקים לשם כך ועדה מסודרת שתדון בנושא.

כיום אומר גורם בליכוד כי בעקבות התנגדותם של גורמי מקצועיים במשרד האוצר ובבנק ישראל מעוניין נתניהו לחזור בו מהצהרה דבר שיקשה על כניסת ש”ס לקואליציה מאחר ומדובר באחת משלוש ההתחייבויות העיקריות של יו"ר הסיעה הרב אריה דרעי לפני הבחירות.

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו