הצבא העיראקי קורס: דאע"ש הצליח לכבוש את העיר האסטרטגית רמאדי

העיר הגדולה ביותר במחוז אנבאר הגובל בסוריה ובירדן, נפלה בידי אנשי ארגון הטרור למרות סיוע אווירי מסיבי של מטוסי הקואליציה לכוחות צבא עיראק • מדובר בהצלחה המשמעותית ביותר של דאע"ש מאז החלה המערכה הבינלאומית נגדו בשנה שעברה

לפחות 500 בני אדם נהרגו ו-8,000 איבדו את בתיהם בלחימה העזה שהתחוללה ביומיים האחרונים בעיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר בעיראק. חטיבות הצבא העיראקי שהגנו על העיר נגפו מפני כוחות ארגון הטרור דאע"ש, והעיר נפלה בידי הקיצונים האיסלאמים.

על פי הודעת דאע"ש, "חיילי 'המדינה האיסלאמית' טיהרו את העיר רמאדי מאנשי המשטר הטמא. 'המדינה האיסלאמית' השתלטה על המעוז הגדול והחשוב ביותר של המשטר בעיר, בסיס חטיבה 8, ושמה את ידה על מאגרי הטנקים והרקטות". אנשי הארגון עשו שימוש נרחב במכוניות תופת, אשר פגעו באזרחים רבים וחוללו תוהו ובוהו בעיר.

filemanagerכוחות צבא עיראק במערכה על העיר

קרא עוד:
[postim]

מטוסי הקואליציה הבינלאומית המסייעת לצבא עיראק במלחמתו בארגון הטרור, הפציצו בימים האחרונים פעמים רבות את כוחות דאע"ש, אולם לא הצליחו למנוע מהטרוריסטים להתקדם. אתמול שוחח סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, והתחייב כי ארצו תספק לצבא עיראק אמצעי לחימה כבדים, בהם טילי כתף.

עיר רוויית קרבות לאורך ההיסטוריה

רמאדי משתרעת לאורך כ-60 קילומטרים על נהר הפרת, והיא העיר הגדולה במחוז אל-אנבאר, שהוא המחוז הגדול ביותר בעיראק. רוב תושבי העיר הם מוסלמים סונים, בעוד שהאוכלוסייה הכללית במדינה ברובה שיעית.

Al_Fateh_Grand_Mosque_June_2004רמאדי בימים יפים יותר

כיבוש העיר מבסס למעשה את שליטתו המוחלטת של דאע"ש בכל המחוז, מה שהופך את אירועי הימים האחרונים להצלחה המשמעותית ביותר של הארגון הקיצוני מאז החלה המערכה הבינלאומית נגדו בשנה שעברה.

יש לציין כי מפני חשיבותה האסטרטגית היתה רמאדי לזירת קרבות פעמים רבות לאורך ההיסטוריה: הן במהלך המערכה במסופוטמיה במלחמת העולם הראשונה, הן במהלך המלחמה האנגלו-עיראקית, שבה שימשה בסיס חשוב לכוחותיו של רשיד עלי אל-כילאני, והן לאחר מלחמת עיראק בין השנים 2003 ל-2006, כאשר היוותה מרכז חשוב להתנגדות לכיבוש האמריקאי ולאנשי אל-קאעידה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו