חלוקת עבודה במשטרה: מוקד 100 לחירום, מוקד 110 למידע

המוקד החדש מוקם במסגרת הפקת הלקחים מאירוע חטיפת שלושת הנערים הי"ד לפני שנה בדיוק, בו התקשר אחד החטופים למשטרה כדי לקבל סיוע, אך בשל רשלנות וחוסר הבנה הניחו המוקדנים שמדובר בהטרדה • מוקד 110 יפעל לצד מוקד 100, אשר יתפנה לטפל מעתה רק בפניות חירום

היום נחנך בחולון מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל – שמספרו 110, אשר נועד להגביר את רמת השירות לציבור ולהוות מוקד לאומי לקבלת מידע בנושאים משטרתיים, לצד מוקד 100 שיתפנה לטפל מעתה רק בפניות חירום.

המוקד הוקם כחלק משיפור השירות לציבור, במטרה להוריד את עומסי השיחות ממוקדי ה-100 שנועד למקרי חירום, ולתת קשב ומענה טוב יותר למי שמבקש לקבל מידע. המוקד החדש, שיחל לפעול כבר מחר, מסונכרן עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, על מנת לספק שירות למיליוני פניות.

המוקדנים יטפלו בנושאים שונים בהם גיוס למשטרה, רישוי נשק, תלונות על רעש, אבדות ומציאות ועוד. כוח האדם במוקד מורכב מתמהיל של שוטרי קבע, שוטרי חובה וסטודנטים.  מערך המוקדנים במוקד 110 הוא בעל גישה טכנולוגית לכל המערכות המשטרתיות, כך שגם אם יתקבלו פניות הדורשות טיפול דחוף יוכלו המוקדנים לטפל בהן.

קרא עוד:
[postim]

מדי שנה מתקבלות במוקד ה-100 של משטרת ישראל כשמונה וחצי מיליון שיחות, כ-40% מהן עוסקות בקבלת מידע ואינן מוגדרות כשיחות חירום המצריכות שיגור ניידת לזירה והגשת סיוע לאזרח במצוקה. מוקד 110 יקלוט את מיליוני השיחות העוסקות בבקשת מידע ויוריד עומס מיותר ממוקדי ה-100. בכך למעשה יגביר את הקשב והמענה המבצעי שלל משטרת ישראל לשיחות החירום. נוסף לכך, מוקד 110 יהווה מוקד גיבוי בלתי תלוי המסייע למוקד 100 בחירום. על כן, כל מוקדן במוקד 110 הוכשר לטפל גם בפניות חירום.

התכנית להקים מוקד מידע משטרתי לצד מוקד 100 נבחנה בשנים האחרונות, במטרה לספק כתובת אחת למידע באירועים לאומיים רחבי היקף. בימי הסערה בפברואר 2015 פעל המוקד בהצלחה כאשר התקבלו בו למעלה מ-100 אלף שיחות במוקד 110, שנפתח באופן זמני

במסגרת עבודת המטה שנערכה לצורך הקמת המוקד, ניתח צוות מיוחד את היקף הפניות למוקד 100 והתפלגותן לתחומי מתן מידע לפונים אל מול הדרישה לסיוע משטרתי. הצוות אפיין את המידע הנדרש מהמוקד העתידי, על מנת שרמת השירות לאזרח תהיה מהירה ומקצועית ותתבסס על מאגר מידע קיים בכל תחום משטרתי.

ההחלטה על הקמת המוקד החדש התקבלה על ידי המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, בעקבות ממצאי ועדת הבדיקה לבחינת המענה שניתן לשיחת הטלפון שהתקבלה בליל חטיפת גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

במשטרה אומרים כי "על מנת לשפר את השירות לאזרח גם הסטנו תקנים מהמטה לשטח, חיזקנו את מוקדי ה-100 במאות תקני קבע וסטודנטים, שילבנו דוברי השפה הערבית בכל המוקדים ובכל המשמרות, הרחבנו את מערכי ההכשרה, שיפרנו את המקצועיות, את תנאי השרות, ואת הפיקוח והבקרה של השוטרים. כמו כן הרחבנו את סגירות המעגל בשיחות טלפוניות ואת הודעות SMS מול האזרח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו