כיצד תתמודד מערכת "חץ" עם מטחי טילים?

מערכת "חץ" האמונה על יירוט מטרות ארוכות טווח בבוא היום לא מפסיקה לשמור על כשירותה המבצעית • לאחרונה נערך תרגיל ביחידה בו התמודדו לוחמי המערכת עם מטחי טילים גדולים ששוגרו לעבר שטח ישראל, לראשונה בשילוב מערכת אימון חדשה

יחידת "חרב מגן" בחיל-האוויר המפעילה את מערכת היירוט "חץ", ממשיכה לשמור על כשירותה המבצעית. לאחרונה נערך תרגיל ביחידה בו התמודדו לוחמי המערכת עם מטחי טילים ששוגרו לישראל. לראשונה, תרגלו אנשי המערך באמצעות מערכת אימון חדשה של חברת "תדיראן", שנוספה לפני כחודש למאמנים הקיימים.

קרא עוד:
[postim]

המערכת החדשה מאפשרת לדמות מטרות ומתארי לחימה הקרובים יותר למציאות, מכינים את הלוחמים למצבי קיצון ומאפשרים לשמור את כשירותם המבצעית באופן מיטבי. "המערכת של 'תדיראן' מציגה תמונה בליסטית שמסייעת בזיהוי המטרות וסוגן", הסביר סג"ם איתי, מוביל התרגיל ביחידה. "יכולת זו נותנת לנו יתרון חשוב בשמירת כשירותנו לקראת רגע האמת".

"אף אחד לא יודע מתי תהיה הקריאה"

במהלך התרגיל התנסו לוחמי המערכת בהתמודדות עם תרחישים קיצוניים, בהם משוגרים מטחי טילים כבדים, בפרט מזירות הרחוקות משטח ישראל. "במזרח התיכון המציאות משתנה מרגע לרגע", אמר מפקד יחידת "חרב מגן", סא"ל תמיר, במהלך הערכת מצב ביטחונית שנתן למשתתפי התרגיל. "ההתפתחויות שמתרחשות היום בגזרות השונות הן משמעותיות עבורנו. מצופה מכם לבצע את המשימות ברמה מקצועית וגבוהה מאוד".

בזמן אמת מערכת "חץ" המיועדת ליירט מטרות ארוכות טווח במרחק ובגובה רב, תתריע על נפילת טילים כל זאת על-מנת לשבש את תקיפות האויב ולצמצם את מספר הנפגעים וממדי הנזק בעורף. "אף אחד לא יודע מתי תהיה הקריאה. לכן עלינו לשמור על כשירות מבצעית בכל עת", חידד סג"ם איתי. "אחרי כל תרחיש שתרגלנו ביצענו תחקיר שממנו למדנו כיצד להשתפר בפעם הבאה. בקרוב עתיד להיכנס בלוק תוכנה חדש למערכת, ואת רוב הנהלים ותורות הלחימה שגובשו עבורו למדנו מהאימונים האחרונים ביחידה".

מערכת החץ בפעולהמערכת ה'חץ' בפעולה (צילום: משהב"ט)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו