שחקן חדש בזירה: רוסיה תקפה מטרות של המורדים בסוריה; עשרות נהרגו

גורמים אמריקניים וסוריים טענו כי כל המטרות שהותקפו שייכות לארגוני מורדים אחרים, חלקם נתמכים על ידי ארה"ב • התקיפה האווירית תואמה מראש עם ישראל ועם הפיקוד האמריקני של הקואליציה הבינלאומית הנלחמת בדאעש

מטוסי קרב רוסיים תקפו היום לראשונה מטרות של המורדים בסוריה, במסגרת המאמץ הגובר של מוסקבה לסייע למשטרו של בשאר אל-אסאד במלחמת האזרחים במדינה. על פי אחד הדיווחים, במתקפה האווירית נהרגו 72 בני אדם, כמחציתם אזרחים ובהם נשים וילדים.

משרד ההגנה במוסקבה הודיע רשמית כי הותקפו "לוחמים חמושים, ציוד צבאי, מתקני תקשורת, מחסני נשק ומאגרי דלק של ארגון 'המדינה האסלאמית'". גם הנשיא פוטין אמר השבוע בעצרת האו"ם, כי ההתערבות הרוסית בסוריה נועדה כדי לבלום את סכנת דאעש. אולם גורמים אמריקנים וסורים טענו היום כי כל המטרות היו של ארגוני מורדים אחרים, בהם פרו-מערביים המקבלים סיוע מארה"ב.

קרא עוד:
[postim]

הבוקר הצביע הבית העליון של הפרלמנט הרוסי על בקשתו של הנשיא ולדימיר פוטין לאפשר פעילות צבאית בסוריה. המחוקקים תמכו פה אחד בהצעה וזמן קצר לאחר מכן כבר בוצעו התקיפות. פוטין הבהיר כי מעורבותה של ארצו בזירה המדממת תהיה אווירית בלבד. חיל האוויר הרוסי הקים בסיס גדול בלטקיה – מעוז העלאווים בצפון מערב סוריה – ובו נמצאים כבר עשרות מטוסים ומאות חיילים.

התקיפה הרוסית תואמה מראש עם ישראל, כדי למנוע מצב של אי הבנות ותקלות, בשל פעילותה של ישראל בשמי סוריה מעת לעת והערנות הגבוהה בגבול הצפוני. גם האמריקנים עודכנו מראש על התקיפה. גורמים בפנטגון מסרו כי הרוסים ביקשו שלא תתקיים פעילות אווירית אמריקנית באזור, אך נאמר להם כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית ימשיכו בשגרת הטיסות השוטפת שלהם מעל שמי סוריה ועיראק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו