מנכ"ל הביטוח הלאומי: אנו יוזמים פניות לאלפי זכאים לקצבאות כדי להביא למיצוי זכויותיהם

קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המידנה שערכה דיון בנושא: שיפור ניכר בעבודה, נעקוב שהכוונות הטובות אכן מתממשות כתוצאות בשטח • הפרופ' שלמה מור יוסף: "אנו חברת ביטוח המעוניינת שהמבוטחים בה יממשו את זכויותיהם"

הביטוח הלאומי יוזם פניה לאלפי זכאים לגמלאות וקצבאות – כדי להביא למיצוי זכויותיהם, כך נחשף היום בישיבת הועדה לביקורת המדינה, בישיבה מיוחדת במסגרת כנס שדרות.

יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר שיבחה את פעילות הביטוח הלאומי בעניין, וציינה כי "עדיין אזרחים רבים אינם מודעים לזכויותיהם וטרם מיצו אותם. לגופים ממשלתיים רבים יש כוונות טובות אך בכך לא די – ואנו נעקוב שהכוונות אכן מתממשות כתוצאות בשטח".

קרא עוד:
[postim]

מנכ"ל הביטוח הלאומי, הפרופ' שלמה מור יוסף אמר בדיון כי "אנו חברת ביטוח המעוניינת שהמבוטחים בה יממשו את זכויותיהם. אנו רואים את תפקידנו לפעול באופן יזום, כדי שאזרחי ישראל ימצו את זכויותיהם. בשנה הקרובה נשלם מאות מיליוני ₪ לאזרחי ישראל, כשניזום פניה למעסיקים שטרם פנו לקבל תגמול על ימי מילואים של עובדיהם, נפנה למי שהתייצב בלשכות התעסוקה – ולא פנה אלינו לקבל דמי אבטלה, ליולדות שלא ביקשו דמי לידה, דמי ביטוח למקבלי קצבת זקנה שעובדים וכן יוחזרו דמי ביטוח לשכירים. האתגרים שלנו במיצוי הזכויות הן של קצבאות הזקנה והבטחת ההכנסה, בהם לפחות כ-30% טרם מיצו את זכויותיהם. פנינו להנהלות בתי חולים ולעובדים הסוציאליים, ואנו מממנים בדיקה יומיומית למציאת זכאים, עוד בימי האשפוז, כדי שדמי הביטוח הלאומי יחלו להגיע אליו מיד לכשישתחרר לביתו".

ליאורה שמעוני, נציגת המבקר הוסיפה כי "הביטוח הלאומי יכול להוות דוגמא לגופים רבים כיצד להתנהל מול הציבור, אך יש עדיין לטפל בדיווח המאוחר של המעסיקים, קצבאות לחיילי המילואים, תדרוך העובדים הסוציאליים בשטח והנגשת המידע ברשת".

(אילוסטרציה: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו