הישיש החסיד: רבי משה וייס זצ"ל

בירושלים נפטר בשיבה טובה הרה"ח הישיש רבי משה וייס זצ"ל בשנת הצ' לחייו. אביהם של הגר"ד וייס ושל גאב"ד דרכי תורה הגר"א וייס • הלווייתו תצא בשעה 12:30 מקרית צאנז בירושלים

בבית החולים שערי צדק בירושלים הלך לעולמו בשיבה מופלגת, הרבני הישיש רבי משה וייס זצ"ל, נצר למשפחה רבנית מפוארת בהונגריה ואביהם של מרביצי תורה והוראה בכל מקהלות הקודש.

רבי משה זצ"ל נולד בשנת תרפ"ה לאביו רבי מאיר וייס וממנו קנה את מידת ההידבקות בתלמידי חכמים ממנה לא סר כל ימיו.

ילדותו בפלך החסידי העסיסי של אירופה, אפופה היתה בהוד הקדומים של רבני הדור הראשון, מסבו רבי יוסף אשר כיהן כרב בעיירה זבורוב שבאוקראינה ועד לאדמו"רים מסעהליש וספינקא על הגבול הרומני, באזור זה קנה את משנת תלמודו בישיבת מונקאטש המעטירה ועשה חיל בלימודיו ויראתו.

השואה האיומה שהקיצה על יהדות מזרח אירופה לא פסחה עליו ועל משפחתו, והיא שגלגלתו לשהות במחיצת עמוד האש, רבו ומחותנו לעתיד, הרה"ק מצאנז קלויזנבורג זי"ע. תחת השראת קדשו המופלאה הקפיד על אורחות חייו גם בימי הזעם ומסר נפשו לקיים רצון צדיק, כאשר נענה לבקשת הרבי מקלויזנבורג לסייעו בקבורת גופות היהודים שהומתו במחנה וזכה עבור כך לברכה מיוחדת ל'גוטע קינדער'.

את דבקותו ברבו ניתן היה לחוש בתשכ"ו, עת עקר מושבו מארץ האפשרויות הנינוחה והתיישב בקרית צאנז המתחדשת בנתניה. גם כאן היטה שכמו לקול קריאת הרבי ועמל ללא לאות בהקמת וביסוס מוסדות התורה והחסד.

זכה לקרבה וידידות מופלאה באהליהם של אדמו"רים ורבנים שהעריכו את פעלו למען הציבור והפרט. חברותות מיוחד היו לו עם הגאון רבי ברוך רבינוביץ אב"ד מונקאטש אשר נפטר אף הוא בנר שלישי של חנוכה לפני ח"י שנים, עם גאב"ד נווה אחיעזר רבי משה יעקב וייס זצ"ל, ועם האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ זי"ע.

הותיר אחריו משפחה מפוארת, בנים ובני בנים ההולכים בדרכיו, בנו הגדול רבי יהונתן בנימין גאב"ד מונטריאול. רבי יוסף מאיר מו"צ ביוניון סיטי שבארה"ב. רבי דוב חתן השפע חיים מצאנז זצ"ל. הגאון רבי אשר גאב"ד דרכי תורה. רבי אברהם יצחק חתן האדמו"ר מביאלא. רבי חיים אלעזר חתן הגאון רבי יוסף ליברמן. רבי מרדכי דוד חתן ר' אליש אנגלנדר ורב קהילת אורייתא בלונדון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו