רוסיה נגד המורדים בסוריה

בעוד שאר העולם קורא לנשיא הסורי להפסיק את מעשי הזוועה בארצו, רוסיה יוצאת דווקא כנגד המורדים: "מבצעים מעשי טרור"

רוסיה עם אסד: בהודעה היום (ה') מטעם משרד החוץ הרוסי, צידדה רוסיה בכוחות הנשיא הסורי באשר אסד, בעוד את המורדים תוקפת רוסיה. משרד החוץ הרוסי האשים את המורדים בסוריה בשימוש ב"טקטיקות טרור". לטענת רוסיה כוחות המורדים אשמים בהפרת הפסקת האש לא פחות מאשר כוחותיו של נשיא סוריה.

קרא עוד:

[postim]

"ממשלות מסייעות לכוחות האופוזיציה"

"אנחנו קוראים לסוריה למלא את התחייבויותיה במלואן", נאמר בהודעת דובר שר החוץ הרוסי אלכסנדר לוקשביץ'. עם זאת, הסתייג הדובר והדגיש: "אף על פי כן, יש עוד צד בסוריה, כוחות האופוזיציה, אשר ביודעין מבצעים מעשי טרור בקנה מידה אזורי".

הדובר פירט מספר התקפות של כוחות המורדים, והאשים מדינות שונות בעולם בחימושם. "ממשלות מערביות רבות, ולא רק מערביות, מסייעות לאופוזיציה הסורית בעזרת העברת נשק ומימון, וזה מקשה בעשרות מונים על הגעה לפתרון דיפלומטי במדינה", אמר.

"פושע מלחמה"

הדובר הרוסי הוסיף כי הסכם הפסקת שיזם שליח האו"ם והליגה הערבית קופי אנאן הינו "שביר מאוד מאוד".

כזכור, לפני כשבועיים הוכרזה בסוריה הפסקת אש בגישורו של מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן. לפני כשבוע החליטו נציגות מועצת הביטחון של האו"ם, להרחיב את כוח המשקיפים בסוריה מ-30 ל-300 משקיפים.

נשיא המדינה שמעון פרס, העניק היום למספר כלי תקשורת בארץ ראיונות מיוחדים. בראיון לחדשות 2 קרא הנשיא פרס לאסד "פושע מלחמה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו