טראמפ נשאל על ישראל וענה: "זאת שאלה קשה ומלוכלכת"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית אמר כי "ישראל היא בעלת ברית חשובה מאוד" והוסיף: נגן עליה במאת האחוזים • בהמשך השתלח בשואל השאלה נגד מדינת ישראל

דונלד טראמפ, מי שמסתמן כעומד להיות מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, השתתף הלילה באירוע בחירות במדינת ניו המפשייר והבהיר כי ממשל בראשותו ימשיך לפעול במטרה להגן על מדינת ישראל מהאיומים השונים המופנים כלפיה.

אחד הנוכחים באירוע הבחירות יצא נגד פעולותיה של ארצות הברית למען ישראל, ואמר: "אני מתנגד לבזבוז הכוח הצבאי שלנו במזרח התיכון בשם ישראל הציונית".

טראמפ דחה בתגובה את הדברים ואמר כי "ישראל היא בעלת ברית חשובה מאוד של ארצות הברית ואנחנו נגן עליה במאה אחוז". הוא הוסיף כי "ישראל היא חברתנו האמיתית באזור". כעבור זמן מה, טראמפ התייחס שוב לאותה השאלה ואמר: "השאלה על ישראל הייתה קשה, היא הייתה מלוכלכת. וואו".

במהלך העצרת, שבמסגרתה הופנו לטראמפ שאלות מהקהל, תהו רבים לגבי מדיניותו כלפי המוסלמים. זאת, ברקע קריאותיו החוזרות ונשנות לעצור זמנית כניסת מהגרים מוסלמים למדינה בצל הפיגועים האחרונים בסן ברנרדינו ובאורלנדו.

אחת הנשים בקהל יצאה נגד המאבטחים המוסלמים בנמלי התעופה, ואמרה כי יש להחליף אותם ביוצאי צבא. טראמפ לא התנגד לדברים ואמר: "אנו בוחנים את הנושא".

עוד באותו נושא:

טראמפ: "איראן הפכה למעצמה על חשבון ישראל"

טראמפ קורא לסמן מוסלמים בארה"ב – "כמו בישראל"

אנטישמי אמריקאי: לאפשר לטראמפ לפתור את הבעיה היהודית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו