טראמפ: "איראן הפכה למעצמה על חשבון ישראל"

לאחר הניצחון הסוחף שלו הלילה כאשר ניצח בחמישה מדינות נוספות את הפריימריז הרפובליקנים, תוקף המתמודד המילארדר דונלד טראמפ את ממשל אובמה ואומר כי הוא לא היה ידיד של מדינת ישראל

לאחר שהמתמודד דונלד טראמפ ניצח הלילה (רביעי) בפריימריז בכל חמש המדינות שבהן התקיימו הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית, נשא איל ההון נאום מדיני במהלכה תקף בחריפות את היחס של ממשל אובמה למדינת ישראל.

טראמפ הבטיח לתומכיו בניו יורק כי הוא לא ישנה את מדיניותו אם ייבחר לנשיא. "אני לא אשתנה", אמר. "אתם יודעים שהלכתי לבתי הספר הטובים ביותר. אני אדם חכם מאוד. אני הולך לייצג את המדינה שלנו בכבוד ובצורה טובה. עם זאת, אני לא רוצה לשנות את האישיות שלי. אתם יודעים, זה מה שהביא אותי לכאן".

בנאומו הערב אמר טראמפ, "הממשל מעביר ביקורת על ישראל, חברתנו היקרה והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. הנשיא אובמה אינו ידיד של ישראל". הוא גינה את הסכם הגרעין שעליו חתמו המעצמות עם איראן, ואמר כי "איראן הפכה למעצמה בזמן קצר בגלל מה שעשינו. כל זאת, על חשבון ישראל, בעלות בריתנו, וארצות הברית בעצמה. נאבקנו בבעלות בריתנו העתיקות והם מחפשים בעלות ברית אחרות".

"אסור שלאיראן תהיה פצצה גרעינית ותחת ממשלי לעולם הם לא יוכלו להשיג נשק מסוג זה", הבהיר. "אובמה נשא ונתן עם איראן והגיע להסכם נורא. אובמה מסתכל מהצד בזמן שקוריאה הצפונית מתגברת וממשיכה בתכניתה הגרעינית. גרמנו ליריבותינו לחשוב שהם יכולים להתחמק מכל מה שיעשו".

הוא הדגיש כי המאבק באיסלאם הקיצוני הוא "מאבק פילוסופי, כמו זה שהיה במלחמה הקרה. נעבוד ביחד עם בעלות בריתנו בעולם המוסלמי המתון. עלינו לעבוד יחד עם כל אומה באזור שמאוימת בידי האיסלאם הקיצוני, אבל זה צריך להיות דו-סטרי: עליהם להיות טובים אלינו גם כן. לא עוד חד-סטריות. הם צריכים להעריך את מה שאנו עושים למענם".

טראמפ טען כי הצבא האמריקני הנאבק בדאעש בסוריה ובעיראק משתמש בכלי נשק מיושנים, ואמר כי יש להיעזר בטכנולוגיה חדשה בשדה הקרב. "אנו מבזבזים את הכספים שצריך להקציב לצבא בשביל להיאבק בהתחממות הגלובלית", אמר בלעג. " עלינו, כאומה, להיות יותר בלתי-צפויים בכל הנוגע לדאעש. אם אבחר, הארגון יובס במהירות".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו