פעיל האופוזיציה "פוטין במסכה" מבקש מקלט באוקראינה

פעיל אופוזיציה רוסי, נהג בשנים האחרונות למחות נגד השלטון בצורה יצירתית, שאף הובילה למעצרו תשעה פעמים. כעת הוא מבקש מקלט מדיני מאוקראינה השכינה

פעיל אופוזיציה רוסי, הידוע בכך שהוא נוהג למחות נגד הנשיא ולדימיר פוטין כשהוא חובש מסכה בדמותו, מבקש מקלט באוקראינה לאחר שלדבריו הוא נרדף בידי הסוכנות לביטחון לאומי במדינתו.

סוכנות הגבולות של אוקראינה לא אישרה את הפרטים באופן רשמי. עם זאת, היא הודיעה כי "פובליציסט רוסי מפורסם שהוא דמות ציבורית", הידוע בשל פעולות המחאה שלו, הגיש בקשה למקלט.

בעבר כבר נעצר לפחות תשע פעמים משום שהתהלך בכיכר האדומה כשעל פניו מסכה בדמות המנהיג פוטין. הרשויות במדינה טוענות כי במעשיו הפר רוסלובסטב פעם אחר פעם את חוקי המחאה ברוסיה. מנגד, הוא טוען כי הפגנותיו נערכות בדיוק נגד החוקים שבגין הפרתם לכאורה הוא נעצר – ואף מתאר אותם כ"מגוחכים".

פעיל האופוזיציה שמרגיז את המשטר במוסקבה נולד וגדל בעיר ולמד ראיית חשבון, אך זנח את הקריירה בתחום לטובת מחאה נגד פעולותיה של רוסיה באוקראינה. הוא אף הצהיר כי הוא מוחה נגד "תקנה 212.1" – חוק ברוסיה שמתיר לכלוא את מי שהפר את חוקי המחאה לחמש שנים לכל היותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו