ההתחממות בדרום: טורקיה מאיימת, מצרים מגבה ומותקפת

לדברי שר החוץ המצרי, "הרג פלסטינים בידי ישראל אינו טרור" • בחמאס תקפו אותו: "אתה עיוור" • בינתיים בטורקיה מאיימים כי לא ישתקו על תקיפות ישראל הלילה ברצועת עזה

למרות הסכם נרמול היחסים עם ישראל שאושר רק בסוף השבוע האחרון בפרלמנט הטורקי, סוכנות הידיעות הטורקית הרשמית מביאה היום את הודעת משרד החוץ המגנה את תגובת ישראל לירי הרקטה אתמול לעיר שדרות.

בשעות הצהריים אתמול נחתה רקטה שנורתה מרצועת עזה בלב העיר שדרות, ורק בחסדי שמיים לא התפוצצה ובכך נמנעו נפגעים בנפש ב"ה. בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר בסיוע ירי מטנקים, לפחות חמישים מטרות טרור ברצועה.

כעת מגנים בטורקיה את התגובה הישראלית. בהודעת משרד החוץ נכתב: "נרמול היחסים עם ישראל אין משמעותו שאנחנו מחויבים לשתוק על ההתקפות נגד העם הפלסטיני בעזה. להיפך. אנחנו נמשיך להגן על הסוגיה הפלסטינית בפני המעשים של ישראל, שנוגדים את החוק הבינלאומי ואת המצפון האנושי לפני כל דבר".

שר החוץ המצרי: הרג ילדים פלסטינים אינו טרור

שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי אשר ביקר לאחרונה במדינת ישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נתן אתמול הצהרה מפתיעה ולפיה "הרג ילדים פלסטינים בידי ישראל אינו יכול להיקרא 'טרור'". את הדברים אמר במהלך מפגש עם תלמידים במדינתו.

226120664
שר החוץ המצרי בישראל

על פי ציטוטים המתפרסמים היום בתקשורת המצרית, שוכרי הסביר כי "אי אפשר לתאר זאת כטרור ללא הגדרה בינלאומית של המושג 'טרור'. קיימת הגדרה בינלאומית למושג 'טרור של מדינה', שאותו מפעילה מדינה מחוץ לגבולותיה או נגד קבוצות אופוזיציה מבפנים, אך בהקשר הישראלי העניין מסובך".

הוא הדגיש כי המצרים "מעוניינים שתתווסף מדינה פלסטינית לשאר מדינות ערב", אך הסביר לתלמידים כי "במבט על ההיסטוריה שלה מבינים כי לביטחון יש מעמד חשוד בחברה הישראלית, והיא שואפת לשלוט על שטחים כדי להגן על עצמה מאז שנת 1948".

דובר חמאס חוסאם בדראן התייחס לדברים ואמר כי "מי שלא רואה את פשעי הכיבוש כטרור הוא עיוור לחלוטין".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו