יום שלישי, א׳ דחול המועד סוכות • חדשות ועדכונים

בשל קדושת המועד דסק האקטואליה פועל במתכונת מצומצמת • חדשות, עדכונים ודיווחים שוטפים נעלה כאן באופן מתומצת ומיידי

16:00 – מבקר המדינה פרסם דו״ח מיוחד על הבחירות האחרונות. ע״פ הדו״ח, ארגון השמאל וי- 15 לא ביצע תעמולה אסורה בבחירות ולא פעל מטעם 'המחנה הציוני' להחלפת נתניהו.
עוד בדו״ח המבקר: מפלגות הימין נקנסו על השתתפותם בעצרת בכיכר רבין יממה לפני הבחירות: מפלגת 'הבית היהודי' נקנסה במיליון ו- 850 אלף ש"ח (על דברים נוספים). מפלגת ׳הליכוד' נקנסה ב- 850 אלף ו'ישראל ביתנו' ב- 195 אלף ש"ח.
בנוסף, בביקורת חשבונות שוטפים של הסיעות בכנסת ה- 19 מצא המבקר שבחשבונות של 'הבית היהודי' ו'יש עתיד' יש הוצאות חריגות המגיעות למילוני שקלים.
בשולי הדו״ח: הסיעות שזכו לדוח"ות חיוביים ממבקר המדינה על ההתנהלות הכספית בבחירות האחרונות: ׳יהדות התורה׳, 'כולנו' ו'יש עתיד'.

12:30 – הרוג ומספר פצועים בהתנגשות בין רכב פרטי לאוטובוס סמוך לאלפי מנשה.

11:00 – המלחמה בדאע״ש: עשרות אלפי חיילים מצבא עיראק וממליציות כורדיות נערכים לקראת המתקפה על העיר מוסול, בירת ארגון ׳המדינה האיסלמית׳ בעיראק. ע״פ ההערכות המתונות ביותר יחלפו שבועות ואולי אפילו חודשים רבים עד שתושג הכרעה כלשהי במאבק על העיר בה מתגוררים מיליון וחצי תושבים.
בינתיים מדווחים כלי התקשורת במדינה כי לוחמי הארגון מלכדו את העיר באופן חסר תקדים, תוך שהם מתמקדים במבנים ובמוסדות אזרחיים.

10:00 – הבחירות לנשיאות ארה״ב: הסקרים ממשיכים להלום בטראמפ. 4 מתוך 5 סקרים שנערכו בימים האחרונים מצביעים על הובלה דו ספרתית של קלינטון. היערכות לקראת העימות השלישי והאחרון בין המתמודדים הלילה.

09:00 – מסתמן: אונסק״ו תשנה את ההחלטה האבסורדית בדבר ״חוסר הזיקה״ שבין העם היהודי למקומות הקדושים בירושלים.
השינוי יתאפשר לאור השינו בעמדתה של מקסיקו בסוגיה. ההצבעה החוזרת: בימים הקרובים.

08:00 – ועדה צה״לית שבדקה את ההיערכות לאיום המנהרות לפני ׳צוק איתן׳ קובעת: הצבא לא היה מוכן להתמודדות עם האיום.
הועדה, בראשות האלוף במיל׳ יוסי בכר, תחקרה וראיינה עשרות קצינים ובכירים בשירות סדיר ובמילואים, מצאה עוד שהכוחות בשטח כלל לא פעלו לפי תכנית מוגדרת. בנוסף קבעה הועדה כי ביחס לעוצמת התקיפות – מספר הנפגעים של חמאס היה נמוך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו